پژوهش‌های صورت گرفته در کشور نشان می‌دهند که برخلاف آن‌چه گفته و تصور می‌شود، متناسب با افزایش میزان استفاده و مدت زمان عضویت در فیس‌بوک بین جوانان، شناسه‌ها و مؤلفه‌های هویت دینی دستخوش دگرگونی می‌شود.

به گزارش دلاور به نقل از گرداب، موضوع تأثیر یا عدم تأثیر فضای مجازی بر هویت دینی جوانان، مسئله‌ای است که چند روزی است در پی سخنان اخیر رئیس جمهوری مطرح شده است.

نتایج تحقیقات صورت گرفته در کشور نشان می‌دهد که بین استفاده جوانان از فیس‌بوک و هویت دینی آنان رابطه معناداری وجود دارد.

...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 27 خرداد 1393برچسب:جوان,فیس بوک,هویت,دین,بی صدا,توفان,
ارسال توسط دلاور

رئیس دفتر فناوری‌‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: قانون جرایم رایانه‌ای نیاز به اصلاح دارد و در این‌باره کاری در مرکز

پژوهش‌ها آغاز شده است.

مهدی فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: برخی قوانین حوزه ICT از جمله قانون اجرای اصل 44 در حوزه ICT باید مرور شود.

رئیس دفتر فناوری‌‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود:

....



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

گزارشی از وضعیت بحرانی شبکه نمایش خانگی در حوزه انیمیشن

انیمیشن‌های شیطانی آمریکا در کمین کودکان ایرانی

به نظر می‌رسد اگر به این فضای آشفته شبکه نمایش خانگی چه در ساحت توزیع‌کنندگان و چه در ساحت مجوز دهندگان توجهی نشود در آینده‌ای نه چندان دور همین ظرفیت، تبدیل بهتهدیدی بزرگ در مسیر تربیتِ کودکانِ آینده‌سازِ فرهنگ این کشور می‌شود.

 

وقتی سینما خلق شد، شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که روزی این جادو در قالبی کاملا انتزاعی، روایتگر صد در صدیِ تخیلات خالقان خود باشد. قالبی که نام انیمیشن را بر خود نهاد و مخاطب اولیه خود را کودکان انتخاب کرد. کودکانی که برای نخستین بار با انیمیشن به دنیای مدرن پای می‌گذارند. ...



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

ينترنت و فضاي مجازي از بدو فراگير شدن، گستره وسيعي از اطلاعات را در معرض همگان، نمايان ساخت و پس از آن، انواع اطلاعات اعم از ـ صحيح و ناصحيح، خوب و بد ـ با کمترين هزينه و توسط همگان، در معرض عموم قرار گرفت.

پس از آن بود که انديشه‌ها و مکاتب گوناگون از اين بستر، جهت ارائه مطالب مورد نظر خويش بهره بردند و چندي نگذشت که فضاي مجازي، بستري براي تقابل و جنگ همه جانبه انديشه‌ها گشت. از آنجا که مذهب حقه تشيع ـ به طور عام ـ و عقيده مهدويت ـ به طور خاص ـ مخالف همه مکاتب و انگاره‌هاي انحرافي جهان است، هجمه‌اي همه جانبه عليه اسلام و تشيع و به طور خاص، انديشه و دکترين مهدويت در عرصه اينترنت به راه افتاد.

 

 

اين مقاله در صدد است به بررسي برخي از شيوه‌هاي مقابله دشمن با فرهنگ مهدوي در عرصه اينترنت و وب بپردازد. در پايان نيز پيشنهاداتي در مورد شيوه مقابله با اين حرکات دشمن ارائه خواهد شد.

هجمه‌هاي مجازي دشمنان

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 دبیر شورای عالی فضای مجازی از ارائه فرصت دو هفته‌ای به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی ...

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی از ارائه فرصت دو هفته ای به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی به این شورا ارائه کند و گفت: در صورت تاخیر شرکت ارتباطات زیرساخت از اپراتورهای بخش خصوصی برای ارائه VPN استفاده خواهد شد.

 

وی به تشریح آخرین وضعیت ارائه خدمات VPN قانونی و نیز دلایل تاخیر در ارائه آن پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته مصوب شد که برای ساماندهی خدمات VPN داخل کشور به صورت متمرکز شرکت ارتباطات زیرساخت وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ارائه این خدمات در کشور اقدام کند و به صورت موازی جلوی فعالیت سایر ارائه دهندگان خدمات VPN که شرکت های متفرقه ای بودند، گرفته شود.

 

بهابادی ادامه داد: در فاز ابتدایی قرار شد با توجه به ظرفیتی که این شرکت در اختیار داشت، ثبت نام از اشخاص حقوقی در اولویت قرار گیرد، به این ترتیب پورتالی هم به همین منظور ساماندهی و ثبت نام از اشخاص حقوقی شروع شد و در حال حاضر هم تعداد قابل توجهی از شرکت ها، موسسات و بانک‌ها در حال دریافت این خدمات در کشور هستند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 9 تير 1392برچسب:vpn , فضای مجازی , غیر قانونی,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 154
بازدید کل : 7430
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1