وزارت بهداشت مصر از کشته شدن 7 نفر و زخمی شدن 261 نفر دیگر در درگیری های صبح امروز سه شنبه در میدان های "رمسیس" و "النهضه" و خیابان البحر الاعظم قاهره خبر داد.

 

به نقل از شبکه العالم و به نقل از خبرگزاری "الشرق الاوسط"؛"خالد الخطیب" رئیس اداره مرکزی اورژانس و فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که 137 تن از مجروحان این درگیری ها پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند و 124 نفر دیگر همچنان تحت مداوا قرار دارند. 
 
الخطیب خاطرنشان کرد: در درگیری های میدان رمسیس و پل اکتبر 134 نفر زخمی و دو نفر از تظاهرات کنندگان کشته، در میدان رابعه العدویه 5 نفر زخمی، در میدان النهضه و اطراف دانشگاه قاهره 114نفر زخمی و 4 نفر کشته و در خیابان البحر الاعظم و خیابان المحطه نیز 8 نفر زخمی و یک نفر کشته شده است. 
 
به دنبال ادامه درگیری های مسلحانه بین هوادران مرسی و اهالی خیابان المحطه و الجیزه، یک فروند بالگرد ارتش مصر برای کنترل اوضاع در آسمان میدان الجیزه به پرواز درآمد. 
 
در درگیری های شب گذشته بین هواداران و مخالفان محمد مرسی در میدان رمسیس قاهره 401 نفر به دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند. 
 
هشام برکات دادستان کل مصر نیز به عادل السعید رئیس دفتر فنی و پیگیری دادگاه استیناف اسماعیلیه دستور داد فورا تحقیقات گسترده ای درباره رویدادهای میدان رمسیس و خیابان البحر الاعظم انجام دهد.

 

 

 

 



تاریخ: سه شنبه 25 تير 1392برچسب:مصر , قاهره , درگیری , بین الملل,
ارسال توسط دلاور

دختران ایرانی در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی آنقدر افتخارآفرینی کرده‌اند که خبر کسب مدال نقره در رقابت‌های داخل سالن اسیا توسط «سمیه حیدری»، عادی جلوه کند اما تصاویر منتشر شده از وی در هنگام دریافت مدال و حضور بر روی سکوی قهرمانی، یکبار دیگر ظرفیت و توانایی‌های دختران معتقد و محجبه ایرانی برای کسب افتخار برای ایران عزیز را به نمایش گذاشت و به خبر اول رسانه‌ها تبدیل شد.

سمیه حیدری، ورزشکار زن کوراش کشورمان در دیدار فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم با شکست برابر حریفی از ازبکستان به مدال نقره بسنده کرد. خانم حیدری که در دور نخست استراحت کرده بود، در دور دوم، حریف اهل کره جنوبی را مقتدرانه شکست داد تا رسانه‌های کره از این حادثه به عنوان یک شگفتی یاد کنند.

اما افتخارآفرینی این دختر شایسته ایران به همینجا ختم نشد و خانم حیدری نشان داد که حاضر نیست برای دریافت مدال، تاج بندگی پرودگار را کنار بگذارد. حضور سمیه حیدری با پوشش چادر روی سکوی قهرمانی و فلاش متعدد عکاسانی که در حال ثبت این لحظه تاریخی بودند، درخششی فرا‌تر درخشش مدال نقره این دختر شایسته داشت.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:سمیه حیدری , سانسور , حجاب ,
ارسال توسط دلاور
پیوند ناگسستنی مصر و سوریه از گذشته تا حال
سقوط مرسی و فرصتی برای احیای روابط تاریخی مصر و سوریه

پیوندهای تاریخی بین سوریه و مصر بیش از آن بوده است که امروز به‌نظر می‌رسد. مصر و سوریه، دو پایگاه بزرگ جنبش‌های روشنفکری در جهان عرب بوده‌اند و بالاخص عقاید «پان‌عربیستی» در این دو کشور ریشه دوانده است.

خبرگزاری فارس: سقوط مرسی و فرصتی برای احیای روابط تاریخی مصر و سوریه
 

 

دوران محمد مرسی را باید دوران اوج‌گیری اختلاف و جدایی مصر و سوریه از یکدیگر تلقی کرد. شاید در هیچ برهه‌ای از برهه‌های تاریخ معاصر جهان عرب، دمشق و قاهره تا این حد از یکدیگر دور نمانده بودند.

وقتی محمد مرسی برای تحویل ریاست جنبش عدم تعهد به تهران آمد، تندترین سخنان او نه متوجه اسرائیل، بلکه متوجه حاکمان سوریه بود و گروه نمایندگی سوریه نیز در پی شنیدن سخنان تند او، جلسه را ترک کردند. وقتی مرسی از قدرت برکنار شد، شاید تندترین سخنان در استقبال از این واقعه، از سوی رئیس‌جمهور سوریه صادر شد.

اما علی‌رغم این تندی‌ها، تاریخ گواهی می‌دهد که پیوندهای تاریخی بین سوریه و مصر بیش از آن بوده است که امروز به‌نظر می‌رسد. مصر و سوریه، دو پایگاه بزرگ جنبش‌های روشنفکری در جهان عرب بوده‌اند و بالاخص عقاید «پان‌عربیستی» در این دو کشور ریشه دوانده است. در شرایطی که غالب کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از نظر تولید اندیشه نوعی رکود تاریخی را تجربه می‌کردند، اندیشمندان در مصر و سوریه فعال‌تر از تمام نقاط جهان عرب بودند.

* آرمان اتحاد عرب و «جمهوری عربی متحده»



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:مرسی,سوریه,مصر,کودتای نظامی,اتحاد,
ارسال توسط دلاور

 حسین قدیانی

"صراط" - یک/ دنیا آنقدر «خر تو خر» است که مرا شرمنده ترکیب مودبانه‌تر «شیر تو شیر» کرده! گاهی حوادث این جهان پر از ظلم و ستم را نگاه می‌کنم و با خود می‌اندیشم «آیا ظلم و ستم بیش از این هم ممکن است؟!» حقا که «غیبت» دارد سنگین تمام می‌شود برای بشریت. اگر وقتش نباشد، خیلی هم دیگر بی‌وقت نیست که خداوند عمل کند به «وعده موعود». واقعا به اینجای آدم رسیده! اگر در «جاهلیت ماضی» شرم و حیایی از زنده به گور کردن دختران نبود، اینک جنایاتی به مراتب وقیحانه‌تر رخ می‌دهد. فقط در یک قلم، بچه چند ماهه را از رحم مادر درمی‌آورند و با قساوت تمام سر می‌برند. چرا؟! واقعا چرا؟!
...


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 یک دیپلمات خبر داد قطر در نشست اخیر دوستان سوریه متعهد شده ۵ میلیارد دلار به مخالفان سوریه کمک کند و این کار از طریق بنیاد خیریه قطر صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: قطر ۵ میلیارد دلار به مخالفان سوری کمک می‌کند
 

 

یکی از دیپلمات‌هایی که در نشست اخیر دوستان سوریه در دوحه قطر شرکت کرده بود، در گفت‌وگو باخبرگزاری فارس اعلام کرد که قطر متعهد شده که مبلغ 5 میلیارد دلار به گروه‌های مخالف سوری کمک ‌کند.

این منبع افزود: تمامی این مبالغی که پرداخت شده از طریق بنیاد خیریه قطر انجام شده است.

 

در 5 ژوئن، نیروهای سوری کنترل کامل شهر استراتژیک القصیر در مرز با لبنان را پس از سه هفته درگیری‌های شدید در دست گرفتند.

ارتش سوریه تمامی گروه‌های مسلح در این منطقه را پاکسازی کردند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

 «روزمرّه فكر كردن در مسائل اقتصادى، مضر است؛ تغییر سیاستهاى اقتصادى به طور دائم، مضر است - در همه‌ى بخشها، بخصوص در اقتصاد - تكیه كردن بر نظرات غیر كارشناسى، مضر است؛ اعتماد كردن به شیوه‌هاى تزریقىِ اقتصادهاى تحمیلى شرق و غرب، مضر است. سیاستهاى اقتصاد باید سیاستهاى «اقتصاد مقاومتى» باشد - یك اقتصاد مقاوم - باید اقتصادى باشد كه در ساخت درونىِ خود مقاوم باشد، بتواند ایستادگى كند؛ با تغییرات گوناگون در این گوشه‌ى دنیا، آن گوشه‌ى دنیا متلاطم نشود.»رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شکل گیری انقلاب اسلامی به عنوان پدیده ای در مقابل غرب با مختصات پارادایمی متفاوت و متضاد باعث شد که مدل اقتصادی متفاوتی نیز برای این اقتصاد تجویز شود. غرب اما در برابر جمهوری اسلامی از این حربه برای فشار بر ایران استفاده می کند. از طرفی پایه اقتصاد ایران نیز که توسط همین کشورهای استعمار گر بر اساس منافع خودشان طراحی شده بود مبتنی بر فروش نفت خام بود. بطوریکه رهبر انقلاب در سال 73 فرمودند آرزوى واقعى من- كه البته ممكن است به این زودیها قابل تحقّق نباشد- این است كه ما درِ چاههاى نفت را ببندیم و اقتصاد خود را براساس كالاها و محصولات غیر نفتى بنیاد نهیم. یعنى فرض كنیم این كشور، كالایى به نام نفت ندارد. البته این كار ممكن است در این سالها و به این زودیها عملى نباشد. زیرا دشمنان ایران در دوران رژیم وابسته و فاسد پهلوى، بیش از حدّ تصور خراب‏كارى كرده‏اند و چنان ملت و كشور ما را به نفت وابسته نموده‏اند كه نشود به این آسانى چنین كارى را كرد. اما روزى باید این كار بشود و آن روز، روزى است كه ملت ایران بدون اینكه سرمایه‏ هاى خود را مفت و مجّانى به دست كسانى بدهد كه با كمال خباثت از ثروت ملى كشورها استفاده مى‏كنند، با تكیه بر امكانات ذاتى، روى پاى خودش بایستد.»

«آرزوی من این است که روزی در چاه‏های نفت بسته شود...» این جمله رهبر انقلاب البته نه تنها در آن زمان قابل حصول نبود بلکه برای تکنوکرات‌های مستقر در دولت هم فهم نشد. دولتی که اعتقادی به خارج کردن نفت از بودجه کشور نداشت و به خام فروشی نفت عادت کرده بود هیچ زمینه‌ای را فراهم نکرد.

نوع نگاه کارگزاران به اقتصاد به چند دلیل نتوانست کارایی لازم را برای اقتصاد ایران اسلامی به ارمغان بیاورد:



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

به گزارش گرداب، شاید تا دیروز کسی نمی‌دانست که اسکارهای 2013 به چه کسانی خواهد رسید امّا امروز این اتفاق سیاسی به اتمام رسید و نتایج آن برای تمام دنیا آشکار شد.

در میان برندگان این جوایز، نام دو فیلم توجه انسان را به خود جلب می‌کند؛ یکی "آرگو" و دیگری "لینکلن". این دو فیلم، فضایی که آمریکا در دنیای سیاست نیاز به آنها دارد را دنبال می‌کند. خلأ سیاست‌های اشتباه آمریکا در جهان امروز را چیزی جز این دو فیلم نمی‌تواند جبران کند.
 


در سال‌های اخیر روند اعطای جوایز در فستیوال‌هایی همچون اسکار، گلدن گلوب و دیگر فستیوال‌های بین‌المللی همواره تحت‌الشعاع جریانات سیاسی روز بوده است و فضای این فستیوال‌ها از قالب هنری در آمده و بیشتر به سمت سیاست سوق پیدا کرده‌است.



سیاسی بودن این فضا را می‌توان از قبل اسکار تا حدودی حدس زد! برای مثال، پخش دومین تریلر فیلم لینکلن در روز پیروزی باراک اوباما باعث شد که احتمال رسیدن یکی از جوایز اسکار به این فیلم بیشتر شود؛ چرا که در این تریلر نشان داده می‌شود که "آمریکا در برهه‌ای سخت از تاریخ قرار دارد و اقدامات لینکلن در آن برهه از زمان، مسیر تاریخ را عوض خواهد کرد."




شعاری که اوباما در آن زمان بعد از چهار سال شکست در عرصه داخلی و خارجی بسیار بدان نیازمند بود.



منتقد سینمایی نشریه نیویورکر این فیلم را از نگاه هنری فیلمی محدود و معمولی دانسته و آن را فیلمی می‌خواند که در اتاق‌ها جریان دارد.


 


شاهدی دیگر بر سیاسی بودن جوایز، این است که امسال جایزه اسکار بهترین فیلم به "بن‌اَفلِک" رسید و این انتخاب برای خیلی از منتقدین هنری داخلی و خارجی و حتی خود کارگردان تعجب برانگیز بود زیرا اکثر منتقدان هنری بر این باور بودند که این جایزه به فیلم "زندگی پی (Life of Pi)" خواهد رسید؛ ولی شاید چیزی که بیشتر تعجب‎ها را برانگیخت، اعلام این انتخاب از کاخ سفید، بوسیله همسر رئیس‌جمهور آمریکا، میشل اوباما بود؛

کاری که برای اولین بار در تاریخ اسکار اتفاق افتاده است و خود دلیلی واضح، بر سیاسی بودن جوایز این فستیوال ظاهرا هنری است.


نکته‌ دیگری که در مورد این فیلم وجود دارد این است که، از سال 1989 تاکنون هرکارگردانی که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم شده، قبلا حتما یک یا چند بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردان بوده است؛ ولی این اتفاق برای کارگردن آرگو صورت نپذیرفت و او به یکباره این جایزه را از آن خود کرد!



البته در این میان نباید از رویکرد سال گذشته این فستیوال در قبال انتخاب "جدایی نادر از سیمین" به عنوان بهترین فیلم خارجی غافل شویم. منتقد سینما، مسعود فراستی گفتمان اين فیلم را ساخته توهمات شخصی فرهادی می‌داند و چنین بیان می‌کند که این فیلم در مجموع، در سطح متوسط رو به ضعیف است و تمام حرف این فیلم این است که ایران جای زندگی کردن نیست و آن را دروغ فراگرفته است.



وی پس از برنده شدن این فیلم در گلدن گلوب در مورد فضای جشنواره‌های سینمایی چنین می‌گوید: "به نظر من ‌جشنواره‌های سینمایی- هنری فرنگ اصولاً سینمایی هنری نیستند؛ مخصوصاً اسکار."



فراستی چنین ادامه می‌دهد: "جایزه علمی جهانی ارزش دارد. رقابت ورزشی با ارزش است. اما جوایز سینمایی و هنری جهانی، بخصوص در یکی دو دهه اخیر جای شک دارد؛ به هیچ‌وجه این طور نیست که سیاست در آن نیست."



این در حالی است که رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در قسمتی از سخنان خود در دیدار با دست اندرکاران جشنواره مردمی عمار نیز بر این موضوع تأکید کردند که:

"ساخت فیلم های سیاسی بر ضد ایران و یا اعطای جایزه به فیلم های ضد ایرانی، نشانه های آشکار از آمیخته بودن سیاست و هنر در آمریکا و غرب است."


اسلام‌زاده که در کشورهای بیداری اسلامی مستندسازی کرده و در این دیدار نیز حضور داشته است، درباره سخنان رهبری معظم انقلاب پیرامون سینمای غرب گفت: "ما الان در شرایطی هستیم که با آمریکایی‌ها پنجه در پنجه هستیم که در این بین دشمن دشمنی‌اش‌ را می‌‌کند و آقا فرمودند من تعجب می‌کنم چرا «آرگو» دیر ساخته شده و حتی به «لینکلن» اشاره کردند و گفتند که، آن‌ها از این شخصیت ضعیف قهرمان می‌سازند و این یعنی هنرمندان هم باید بروند فیلمی در مورد قهرمانانمان بسازند."


در پایان شواهدی نیز از بخش مستند این فستیوال سیاسی ارائه می‌کنیم که گواهی بر اثبات این ادعا حتی در وادی مستند است؛ که بایستی بخشی بی‌طرفانه و واقع‌گرا باشد.



امسال در میان اسامی پنج مستندی که  به بخش نهایی نامزدهای اسکار بهترین مستند بلند سینمایی راه یافتند، سه مستند «پنج دوربین شکسته»، «دربانان» و «جنگ نامرئی» جنجال زیادی به پا کردند.



در دو مستند اول به گونه‌ای سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی مورد نقد قرار گرفته است و مستند «جنگ نامرئی» نیز روایتی پیشرو در انتقاد به وضعیت اسفبار زنان در ارتش آمریکا است؛ امّا نه تنها هیچ یک از این مستند‌ها جایزه‌ای را در اسکار به خود اختصاص ندادند بلکه در میان تعجب همگان، اسکار بهترین مستند به مستند "در جستجوی آقای شکر" رسید.




تاریخ: یک شنبه 13 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط دلاور

 

افسران - مشت محکم دانشمندان ایرانی بر دهان استکبار جهانی




تاریخ: دو شنبه 23 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط دلاور

پليس «چاراويماق» از يك قاچاقچي كالاهاي ضدفرهنگي، 10 هزار ثوب لباس خارجي منقش به نشان و تصاوير شيطان پرستي ضبط كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين قاچاقچي مدتها در اين زمينه فعاليت داشته است و هنگامي كه ماموران نيروي انتظامي با هماهنگي مقامات قضايي به صورت غافلگيرانه وارد محل فعاليت او شدند، چاره اي جز تسليم پيدا نكرد.
بنابه اخبار دريافتي، فرد دستگير شده در بازجويي ها، اتهام وارده را پذيرفته و به واردات اينگونه پوشاك ضدفرهنگي و توزيع آنها در استان محل سكونت خود و ديگر شهرهاي كشور اعتراف كرد.
توقيف سه لنج حامل كالاهاي ضدفرهنگي در كيش
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در كيش، سه فروند لنج باري حامل دهها محموله قاچاق ضدفرهنگي شامل تصاوير و نشان هاي شيطان پرستي، مواد مخدر، مشروبات الكلي و سي دي هاي مبتذل و مستهجن در اين جزيره توقيف شد.
اخبار ارسالي از كيش حاكي است پس از دستگيري متهمان و اعتراف همگي آنها به جرم خود، محصولات توقيفي بنابه دستور مقامات قضايي و با حضور مسئولان محلي و صدا و سيماي اين جزيره به آتش كشيده شد.




تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:اسلام هراسي - جنگ نرم,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 194
بازدید کل : 7620
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1