حسین بهزاد با اشاره به علت نامگذاری خاطرات عزیز جعفری با عنوان «کالک‌های خاکی» گفت: آقاعزیز، معمارزاده است؛ در رشته مهندسی معماری تحصیل ‌کرد؛ از زمانی که پای او به جبهه باز ‌شد، در طراحی عملیات سوسنگرد، او در میان خاک‌های جبهه، کالک می‌کشید.

خبرگزاری فارس: چرا کتاب خاطرات فرمانده سپاه «کالک‌های خاکی» نام گرفت
 

 

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس باشگاه «توانا»، حسین بهزاد پژوهشگر و نویسنده ادبیات دفاع مقدس در مراسم رونمایی از کتاب «کالک‌های خاکی»‌ که عصر روز گذشته در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: در روند پیدایش کتاب «کالک‌های خاکی» خاطرات عزیز جعفری، بنده مصاحبه‌گر این اثر بودم و برای گرفتن مصاحبه‌ حدود 6 ماه زمان گذاشتیم؛ این دوره زمان اوج کارهای فرمانده نیروی هوایی، دریایی و زمینی، قدس و بسیج بود؛ به دلیل مشغله کاری زیاد مطابق قراری که داشتیم، گاهی اوقات او از هواپیما پیاده می‌شد، به محل مصاحبه می‌آمد و بعد از مصاحبه آماده می‌شد تا به مأموریت دیگری اعزام شود.

وی ادامه داد: بعضاً در وضعیت‌های فوق‌العاده که باید از سپاه بازدید می‌کرد، در سرمای زمستان با توجه سردردی که داشت، کلاه کشی بر سرش می‌گذاشت و خود را با موتور هوندا 125 به محل مصاحبه می‌رساند و دوباره باز می‌گشت و به کارهایش می‌رسید.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

دختران ایرانی در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی آنقدر افتخارآفرینی کرده‌اند که خبر کسب مدال نقره در رقابت‌های داخل سالن اسیا توسط «سمیه حیدری»، عادی جلوه کند اما تصاویر منتشر شده از وی در هنگام دریافت مدال و حضور بر روی سکوی قهرمانی، یکبار دیگر ظرفیت و توانایی‌های دختران معتقد و محجبه ایرانی برای کسب افتخار برای ایران عزیز را به نمایش گذاشت و به خبر اول رسانه‌ها تبدیل شد.

سمیه حیدری، ورزشکار زن کوراش کشورمان در دیدار فینال وزن منهای ۵۷ کیلوگرم با شکست برابر حریفی از ازبکستان به مدال نقره بسنده کرد. خانم حیدری که در دور نخست استراحت کرده بود، در دور دوم، حریف اهل کره جنوبی را مقتدرانه شکست داد تا رسانه‌های کره از این حادثه به عنوان یک شگفتی یاد کنند.

اما افتخارآفرینی این دختر شایسته ایران به همینجا ختم نشد و خانم حیدری نشان داد که حاضر نیست برای دریافت مدال، تاج بندگی پرودگار را کنار بگذارد. حضور سمیه حیدری با پوشش چادر روی سکوی قهرمانی و فلاش متعدد عکاسانی که در حال ثبت این لحظه تاریخی بودند، درخششی فرا‌تر درخشش مدال نقره این دختر شایسته داشت.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:سمیه حیدری , سانسور , حجاب ,
ارسال توسط دلاور
یک رد صلاحیت شده کاندیدای شهرداری پایتخت
رییس کمیسیون شوراهای مجلس در اظهاراتی اصلاح طلبان را به شهردار کردن کسی که برای عضویت در شورای شهر نیز رد صلاحیت شده بود، امیدوار کرده است.
"گروه سیاسی صراط" - رییس کمیسیون شوراهای مجلس در اظهاراتی اصلاح طلبان را به شهردار کردن کسی که برای عضویت در شورای شهر نیز رد صلاحیت شده بود، امیدوار کرده است.
به گزارش گروه سیاسی صراط، امیر خجسته گفته است «ردصلاحیت در انتخابات شوراهای شهر و روستا، نمی‌تواند الزاما به معنی ممنوعیت حضور افراد در سمت شهردار تهران باشد.»
او اضافه کرده است که «احرازشدن یا نشدن صلاحیت افراد در انتخابات شوراهای شهر و روستا تابع استعلام از مراجع چهارگانه بوده و در این میان اگر قرار است فردی که در انتخابات شوراها ردصلاحیت شده، به شهرداری راه نیابد، باید نوع ردصلاحیت وی مشخص شود.»
مراجع چهارگانه احراز صلاحیت نامزد ها شامل وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال است.
پیش از این، اصلاح طلبان راه یافته به شورای شهر تهران از محسن هاشمی به عنوان گزینه خود برای شهرداری پایتخت نام برده بودند.
این در حالی است که صلاحیت محسن هاشمی برای نامزدی در انتخابات شورای شهر تایید نشده و تلاش برخی از نزدیکان خاندان هاشمی برای اعمال نفوذ و تایید صلاحیت او نیز بی نتیجه مانده بود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

رمضان، قرآن

دوستان سعی کنند در همه اوقات - به خصوص در ماه رمضان - تلاوت قرآن را از یاد نبرند. قرآن نباید از زندگی‌تان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید؛ هر چه ممکن است. تلاوت قرآن هم، با تأمل و تدبر اثر می‌بخشد. تلاوت عجله‌یی که همین طور انسان بخواند و برود و معانی را هم نفهمد یا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نیست؛ نه این که بی فایده باشد - بالأخره انسان همین که توجه دارد این کلام خداست، نفس این یک تعلق و یک رشته ارتباطی است و خود همین هم مغتنم است و نباید کسی را از این طور قرآن خواندن منع کرد. لیکن تلاوت قرآنی که مطلوب و مرغوب  مأمورٌبه است، نیست. تلاوت قرآنی مطلوب است که انسان با تدبر بخواند و کلمات الهی را بفهمد، که به نظر ما می‌شود فهمید. اگر انسان لغت عربی را بلد باشد و آن چه را هم که بلد نیست، به ترجمه مراجعه کند و در همان تدبر کند؛ دو بار، سه بار، پنج بار که بخواند، انسان فهم و انشراح ذهنی نسبت به مضمون آیه پیدا می‌کند که با بیان دیگری حاصل نمی‌شود؛ بیشتر با تدبر حاصل می‌شود؛ این را تجربه کنید. لذا انسان بار اول وقتی مثلاً ده آیه مرتبط به هم را می‌خواند، یک احساس و یک اشتباه دارد؛ بار دوم، پنجم، دهم که همین را با توجه می‌خواند، انتباه(توجه) دیگری دارد؛ یعنی انسان انشراح ذهن پیدا می‌کند. هر چه انسان بیشتر انس و غور پیدا کند، بیشتر می‌فهمد؛ و ما به این احتیاج داریم.

 

منبع:

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت، 17/07/1384.




تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور
علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.
 
 علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.



علاّمه مجلسی در زادالمعاد در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان می گوید؛ چهار رکعت نماز اقامه شود و در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه توحید.


شب اول در آن چند عمل است؛ اوّل آنكه طلب هلال كند و بعضى استهلال این ماه را واجب دانسته اند. دوّم چون رؤیت هلال كرد اشاره به هلال نكند بلكه رو به قبله كند و دستها را به آسمان بلند كند و خطاب كند هلال را و بگوید: رَبّى وَرَبُّكَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ اِلى ما تُحِبُّ وَتَرْضى اَللّهُمَّ بارِكَ لَنا فى شَهْرِنا هذا وَارْزُقْنا خَیْرَهُ وَعَوْنَهُ وَاصْرِفْ عَنّاضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاَّئَهُ وَفِتْنَتَهُ




ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:اعمال شب و روز اول ماه رمضان,
ارسال توسط دلاور
رئیس صداوسیما از هم اکنون به فکر تامین مقدمات پخش مستقیم جام جهانی برزیل است.
 
 



تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب: مواجهه , ضرغامی , تماشاگران , بی حجاب ,
ارسال توسط دلاور
شوکی دیگر در انتظار استقلالی ها ؟
تیموریان در حالی از سپاهان پیشنهاد دارد که این باشگاه پیش از این مجتبی جباری را جذب کرده بود.
صراط : برادر آندرانیک تیموریان در گفت‌وگو با تسنیم درباره جلسه امروزش با فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: باید شب گذشته خبر قطعی را به باشگاه استقلال می‌دادیم ولی مدیربرنامه‌های آندو که برای مذاکره با یک تیم چینی در این کشور به سر می‌برد خبری به ما نداد. این موضوع را به اطلاع مدیرعامل باشگاه استقلال رساندم. 
 
وی افزود: منتظر ویزا هستیم تا به قطر برویم و مذاکرات خود را با 2 تیم قطری که خواهان آندو هستند انجام دهیم. 
 
تیموریان در خصوص مذاکره برادرش با سپاهان گفت: آندرانیک نه تنها از سپاهان بلکه از چند تیم دیگر لیگ برتری پیشنهاد دارد ولی با هیچ تیمی مذاکره نکرده‌ایم. به همه تیم‌ها اعلام کردیم اولویت آندو برای بازی در ایران، استقلال است. 
 
تیموریان در حالی از سپاهان پیشنهاد دارد که این باشگاه پیش از این مجتبی جباری را جذب کرده بود.



تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور
خاک خوردن "آسمان خردلی" در گنجه
سینما چشمش را بر رنج جانبازان بسته است/ وقتی سراغ آن کوزه‌گر رفتم شهید شده بود
مصطفی رزاق کریمی کارگردان سینما گفت: فیلمنامه "آسمان خردلی" نوشته فرهاد توحیدی با موضوع خانمی که در جنگ عراق علیه ایران شیمیایی شده است همچنان بدون سرمایه‌گذار در گنجه خاک می‌خورد.
 

مصطفی رزاق‌کریمی درباره سرنوشت فیلمنامه "آسمان خردلی" به خبرنگار مهر گفت: فرهاد توحیدی نگارش فیلمنامه این فیلم سینمایی را در نهایت وسواس و علاقه‌ای که به سینمای جنگ دارد نوشته است و در این راستا به همراه توحیدی و مرتضی رزاق‌کریمی، تهیه‌کننده سفری به اتریش داشتیم و از تمام لوکشین‌ها و بیمارستان‌هایی که سی سال پیش مجروحان شیمیایی جنگ ایران و عراق در آن حضور داشتند، دیدن کردیم.

وی در ادامه افزود: انصافا فرهاد توحیدی برای نوشتن سکانس به سکانس این فیلم سینمایی وقت گذاشت و با صبر و حوصله حس‌های داستان را یک به یک درآورد و من می‌دیدم که توحیدی بغض می‌کرد و "آسمان خردلی" را می‌نوشت.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
پیوند ناگسستنی مصر و سوریه از گذشته تا حال
سقوط مرسی و فرصتی برای احیای روابط تاریخی مصر و سوریه

پیوندهای تاریخی بین سوریه و مصر بیش از آن بوده است که امروز به‌نظر می‌رسد. مصر و سوریه، دو پایگاه بزرگ جنبش‌های روشنفکری در جهان عرب بوده‌اند و بالاخص عقاید «پان‌عربیستی» در این دو کشور ریشه دوانده است.

خبرگزاری فارس: سقوط مرسی و فرصتی برای احیای روابط تاریخی مصر و سوریه
 

 

دوران محمد مرسی را باید دوران اوج‌گیری اختلاف و جدایی مصر و سوریه از یکدیگر تلقی کرد. شاید در هیچ برهه‌ای از برهه‌های تاریخ معاصر جهان عرب، دمشق و قاهره تا این حد از یکدیگر دور نمانده بودند.

وقتی محمد مرسی برای تحویل ریاست جنبش عدم تعهد به تهران آمد، تندترین سخنان او نه متوجه اسرائیل، بلکه متوجه حاکمان سوریه بود و گروه نمایندگی سوریه نیز در پی شنیدن سخنان تند او، جلسه را ترک کردند. وقتی مرسی از قدرت برکنار شد، شاید تندترین سخنان در استقبال از این واقعه، از سوی رئیس‌جمهور سوریه صادر شد.

اما علی‌رغم این تندی‌ها، تاریخ گواهی می‌دهد که پیوندهای تاریخی بین سوریه و مصر بیش از آن بوده است که امروز به‌نظر می‌رسد. مصر و سوریه، دو پایگاه بزرگ جنبش‌های روشنفکری در جهان عرب بوده‌اند و بالاخص عقاید «پان‌عربیستی» در این دو کشور ریشه دوانده است. در شرایطی که غالب کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از نظر تولید اندیشه نوعی رکود تاریخی را تجربه می‌کردند، اندیشمندان در مصر و سوریه فعال‌تر از تمام نقاط جهان عرب بودند.

* آرمان اتحاد عرب و «جمهوری عربی متحده»



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:مرسی,سوریه,مصر,کودتای نظامی,اتحاد,
ارسال توسط دلاور
مطالبه ای برای دولت یازدهم؛
این نگرانی وجود دارد که خودروسازان با حجم بالای پیش‌فروش به مشتریان بیش از ظرفیت تولید، دولت آینده را در ابتدای کار با حجم عظیم مطالبه مردمی روبرو سازند که 70 تا 80 درصد قیمت خودرو را در زمان ثبت‌نام پرداخت کرده و از دولت جدید انتظار تحویل خودرو دارند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، خودروسازان بزرگ کشور که در سال‌های گذشته هیچ‌گاه تمایلی به پیش‌فروش قطعی محصولات خود نداشتند، در روزهای پایانی دولت احمدی‌نژاد اقدام به پیش‌فروش خودرو با قیمت قطعی کرده‌اند به طوری که زمان تحویل آنها در دولت یازدهم خواهد بود. 

در حالی که تراز مالی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به علت کاهش شدید تولید در یک سال اخیر به شدت منفی شده و با ادامه شرایط فعلی، دولت احمدی‌نژاد خودروسازان را با بحران شدید به دولت روحانی تحویل خواهد داد؛ گویا مدیران خودرویی برای رهایی از این وضعیت، دست به ترفندی قابل تامل زده‌اند. 

شرکت ایران‌خودرو در اقدامی نادر از این هفته اقدام به پیش‌فروش محصولات خود با قیمت قطعی کرده است. بنابر اعلام معاون فروش ایران‌خودرو، این شرکت شرايطي فراهم كرده است تا مشتريان بتوانند هر محصولي را كه مي‌خواهند، به صورت پيش‌فروش قطعي از طريق نمايندگي‌هاي مجاز شركت در سرتاسر كشور اقدام كنند. 
 
برو به ادامه مطلب ...


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 7621
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1