گزارش جدید پنتاگون افشا کرد
گزارش جدید پنتاگون نشان می دهد بر خلاف باور عمومی، 53 درصد یعنی بیش از نیمی از شکایات مرتبط با آزار جنسی و تجاوز در ارتش آمریکا در سال 2012، مربوط به مردان است. در این سال 26 هزار پرونده مرتبط با این موضوع تشکیل شده است.
"گروه سیاسی صراط" - گزارش جدید پنتاگون نشان می دهد بر خلاف باور عمومی، 53 درصد یعنی بیش از نیمی از شکایات مرتبط با آزار جنسی و تجاوز در ارتش آمریکا در سال 2012، مربوط به مردان است.
به گزارش گروه سیاسی صراط، بر این اساس،  تعداد شکایات مرتبط با آزار جنسی و تجاوز در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۶ هزار پرونده اعلام شده که حدود ۱۴ هزار از موارد آن یعنی ۵۳ درصد مربوط به مردان است.
بی بی سی اخیرا مصاحبه ای با یکی از قربانیان قدیمی این تجاوزها انجام داده است. این مرد که جرامایا آربوگست نام دارد و یکی از سربازان قدیمی تفنگداران دریایی آمریکاست گفته است "دو سال از پیوستنم به تفنگداران دریایی گذشته بود که یکی از مسئولان مافوقم به من تجاوز کرد. از آن لحظه، رویای من مثل تُنگ بلوری شکست. هزار تکه شد. آن قدر افسرده و مضطرب شدم که زندگی برایم تیره و تار شد. آن افسر مافوق رویای من را دزدید. آن قدر شکسته و مایوس شدم که بالاخره در سال ۲۰۰۶ از نیروی دریایی بازنشسته شدم."


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
سردار وحیدی خبر داد
رونمایی و تست جدیدترین موشک‌ها و پهپادهای ساخت وزارت دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی و تست و ارزیابی جدیدترین نوع موشک‌ها و پهپادهای ساخت وزارت دفاع خبر داد.

خبرگزاری فارس: رونمایی و تست جدیدترین موشک‌ها و پهپادهای ساخت وزارت دفاع
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در چهارمین جشنواره تحقیقات دفاعی که با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد از برترین های تحقیقات امور دفاعی تجلیل شد.

سردار وحیدی در این مراسم طی سخنانی گفت:حوزه علم و فناوری، حوزه رقابت جدی برای برتری فرهنگ و اصول مکتب کشورهاست. 

وی با اشاره به اینکه امروزه علم و فناوری، حوزه رقابت و تلاش برای تسلط اقتصادی و سیاسی است افزود: این حوزه امروز به عنوان شاخص اصلی رقابت های جهانی شناخته می شود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور


یک اثری هست به نام "مهمان صخره ها" که خاطرات یک خلبان به نام محمد غلامحسینی را در زمان هشت سال دفاع مقدس روایت می کند.

گروه فرهنگی مشرق- یک عده می‌گویند سرانه مطالعه در کشور به طور میانگین و برای هر نفر 13 الی 17 دقیقه در روز است. عده دیگری این آمار را تکذیب می کنند و معتقدند این مقدار افزایش پیدا کرده و به یک ساعت رسیده! البته ما به سرانه مطالعه در کشور نگاهی نداریم و حرفمان فقط یک چیز است! "کتاب و کتابخوانی اوضاع خوبی ندارد."

با نگاهی به سیر نزولی فروش آثار ادبی به دلیل افزایش قیمت کاغذ و به خصوص کم اقبالی مردم در نمایشگاه کتاب امسال می تواند نتیجه گرفت که این فرهنگ کاغذی قدیمی و چندین ساله در مقابل رقبای جدیدش در حال مغلوب شدن است.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:سرهنگی , کتاب , مشرق , ایده , پیشنهاد,
ارسال توسط دلاور

 

عصر جمعه مراسمی تحت عنوان "آب بازی" در پارک ایران زمین واقع در عظیمیه کرج با حواشی بسیار برگزار شد.
صراط طی هفته گذشته با فراخوان های متعدد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی خصوصا "فیس بوک"، مراسم آب بازی در پارک ایران زمین عظیمیه برگزار شد.

این مراسم که از ساعت 16 در شمال این پارک (ایران زمین) با حضور مختلط دختران و پسران جوان آغاز شد تا ساعت 19/30 ادامه یافت.

به گزارش کرج رسا، به گفته شاهدان محلی، این کارناوال 3 ساعته که در حضور مامورین انتظامی برگزار شد در نهایت با دستگیری حدود 50 نفر از شرکت کنندگان توسط ناجا به پایان رسید، که بعد از انتقال این افراد به کلانتری 14 رسالت واقع در سه راهی شهرک اوج، خانواده های دستگیر شدگان که در حدود 500 نفر بوده اند با تجمع در محل این کلانتری با سر دادن شعار های هنجارشکنانه خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند که در نهایت این تجمع با مداخله ی نیروهای اداره آگاهی و یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان کرج در ساعت 24 پایان یافت.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:جشن , آب بازی , پارک , ایران , زمین , عظیمیه , عکس ,
ارسال توسط دلاور

 

در فیلم برف روی کاج‌ها سرسپردگی فیلمساز به تفکر فمینیسم باعث سقوط و تنزل فیلم شده و مقصود فیلمساز را برای مخاطب علن کرده است. این نقص در فیلمسازی تهمینه میلانی نیز در حد وافر دیده می‌شود و مخاطب از همان ابتدا می‌داند و می‌فهمد که نظر کارگردان با چه شخصیت است و با کدام شخصیت دیگر دشمنی می‌ورزد. در مثنوی مولوی در خصوص پیش‌داوری و غرضمندی اینچنین آمده است: چون غرض آمد هنر پوشیده شد/ صد حجاب از دل به سوی دیده شد
صراط: فیلم برف روی کاج‌ها نخستین ساخته پیمان معادی، یکی از نزاع‌انگیزترین فیلم‌های جشنوارۀ سی‌ام فجر بود که با یک سال تأخیر از چهارشنبه 4 اردیبهشت اکران شد. حوزه هنری طبق اعلان قبلی، این فیلم را در سینماهای خود اکران نکرده است. این فیلم پس از ژنجاه روز به فروش یک میلیارد تومانی در سینماهای کشور رسید. 
برف روی کاج‌ها نخستین فیلم سینمایی پیمان معادی در زمستان 1389 فیلمبرداری شد و در بهمن 1390 در سی‌امین جشنواره فیلم فجر نمایش یافت. این فیلم، موضوع خیانت در زندگی زناشویی را دستمایه خود قرار داده است. مهناز افشار در آن نقش اصلی را بر عهده دارد، یک معلم پیانو که به ناگاه متوجه می‌شود شوهرش با یکی از شاگردانش به خارجه رفته است. برف روی کاج‌ها یکی از شش فیلمی است که حوزه هنری در شهریور 1391 به دلیل موضوعات غیراخلاقی‌شان با اکران آنها در سینماهای زیرمجموعه خود مخالفت کرده بود. 
 
 
ادامه مطلب...


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 حسین قدیانی

"صراط" - یک/ دنیا آنقدر «خر تو خر» است که مرا شرمنده ترکیب مودبانه‌تر «شیر تو شیر» کرده! گاهی حوادث این جهان پر از ظلم و ستم را نگاه می‌کنم و با خود می‌اندیشم «آیا ظلم و ستم بیش از این هم ممکن است؟!» حقا که «غیبت» دارد سنگین تمام می‌شود برای بشریت. اگر وقتش نباشد، خیلی هم دیگر بی‌وقت نیست که خداوند عمل کند به «وعده موعود». واقعا به اینجای آدم رسیده! اگر در «جاهلیت ماضی» شرم و حیایی از زنده به گور کردن دختران نبود، اینک جنایاتی به مراتب وقیحانه‌تر رخ می‌دهد. فقط در یک قلم، بچه چند ماهه را از رحم مادر درمی‌آورند و با قساوت تمام سر می‌برند. چرا؟! واقعا چرا؟!
...


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 وقتی همراه اول ارزش ها را فدای پول می کند

بسیاری از ترانه های آهنگ های پیشواز، محتوای غیراخلاقی دارند. از جمله ترانه آهنگ «دختران کالیفرنیا» که توسط کیتی پری و اسنوپ داگ به طور مشترک خوانده شده، متنی سراسر غیراخلاقی و نامنطبق با فرهنگ ماست.
"گروه فرهنگی صراط" - آهنگ پیشواز یا آوای انتظار عنوان یکی از خدمات اپراتورهای تلفن همراه است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری هم میان مشترکان پیدا کرده است.
به گزارش گروه فرهنگی صراط، اپراتورهای تلفن همراه در مناسبت های ملی و مذهبی و نیز همزمان با رویدادهای فرهنگی، ورزشی و... آهنگ های پیشواز متناسب با آن رویداد را در اختیار مشترکان خود قرار می دهند و در ازای آن مبلغی را از حساب آنان کم می کنند.
بر این اساس، در سال های اخیر رقابت شدیدی نیز میان اپراتورها برای ارائه آهنگ های محبوب تر مردم پدید آمده است.

اما اخیرا یکی از این اپراتورها آهنگ های قابل تاملی را در دسترس مخاطبان خود قرار داده است.
همراه اول لیستی از دریافت کنندگان جایزه گرمی (مهم ترین جایزه موسیقی دنیای غرب)، را به عنوان آواهای انتظار در اختیار مشترکان خود قرار داده است که تناسبی با فرهنگ و روحیات جامعه ایرانی اسلامی ما ندارد.


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 رجانیوز – گروه فرهنگی: اگر یک مراسم فرهنگی با موضوع داستان نویسی در مرکز شهر تهران برگزار شود و صندلی‌های سالن برگزاری، آنقدر خالی نباشد که رسانه‌ها از انتشار تصاویر آن خجالت بکشند، همه اهالی فرهنگ خدا را شکر می‌کنند. حالا تصور اینکه مراسمی در شهرستان کوچکی مانند پیشوا برگزار شود و جمعیت بسیار زیادی در آن حاضر شوند، نزدیک به یک رویاست. 

به گزارش رجانیوز، اما این رویا، شب گذشته در صحن امامزاده جعفر(ع) پیشوای ورامین به واقعیت پیوست و مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقه داستان رسول آفتاب (فتنه در تاریخ اسلام) با استقبال تاریخی مردم و اهالی فرهنگ و هنر روبرو شد؛ استقبالی که وقتی آن را با سالن‌های خالی در همایش‌های گرانقیمت فلان مرکز و نهاد دولتی و شبه دولتی مقایسه می‌کنیم، تنها جای تاسف و البته از سویی خوشحالی است؛ چرا که نشان می‌دهد مردم تفاوت میان «کار انقلابی و مردمی» با «نمایش و تظاهر» را خوب می‌فهمند.


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:شهدا , پدر و مادر شهدا , انقلاب اسلامی,
ارسال توسط دلاور

 آقا عینکش را از روی چشم‌ها برداشت و نگاهی عمیق به من انداخت که تا عمق جانم نفوذ کرد.ناخودآگاه سرم را پایین انداختم،می‌دانستم دارم از رهبر انقلاب چیزی را می‌خواهم که حق‌الناس به حساب می‌آید.

خبرگزاری فارس: چهارشرطی که امام برای استفاده از حق الناس گذاشت
 

 

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)، بزرگترین تکیه‌گاه رزمندگان در عملیات‌های مختلف بعد از خدا و ائمه اطهار کسی جزء امام (ره) نبود. ایشان همواره با درایت و مدیریت بی نظیرشان گره‌گشای رزمندگان بودند. مطلب زیر بیان یکی دیگر از این حسن مدیریت‌های حضرت امام (ره) است که توسط محسن رفیق دوست نقل شده است:

***



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:امام خمینی , حق الناس , انقلاب اسلامی,
ارسال توسط دلاور

 یک دیپلمات خبر داد قطر در نشست اخیر دوستان سوریه متعهد شده ۵ میلیارد دلار به مخالفان سوریه کمک کند و این کار از طریق بنیاد خیریه قطر صورت می‌گیرد.

خبرگزاری فارس: قطر ۵ میلیارد دلار به مخالفان سوری کمک می‌کند
 

 

یکی از دیپلمات‌هایی که در نشست اخیر دوستان سوریه در دوحه قطر شرکت کرده بود، در گفت‌وگو باخبرگزاری فارس اعلام کرد که قطر متعهد شده که مبلغ 5 میلیارد دلار به گروه‌های مخالف سوری کمک ‌کند.

این منبع افزود: تمامی این مبالغی که پرداخت شده از طریق بنیاد خیریه قطر انجام شده است.

 

در 5 ژوئن، نیروهای سوری کنترل کامل شهر استراتژیک القصیر در مرز با لبنان را پس از سه هفته درگیری‌های شدید در دست گرفتند.

ارتش سوریه تمامی گروه‌های مسلح در این منطقه را پاکسازی کردند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 7559
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1