داستان هزینه های میلیاردی تیم ملی فوتبال!

 در خصوص بر آورد هزینه های این تیم برای آماده سازی آن و حضور پر قدرت در جام جهانی مطرح شد.

این مسئول ورزشی با بیان رقم ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیارد ریال (سی میلیارد تومان)، از اختصاص این مبلغ صرفاً برای بر پایی اردوهای آماده سازی تا زمان برگزاری جام جهانی خبر داد و این مبلغ جدای از پاداش‌ها و دستمزد کادر فنی و بازیکنان است.

نمی‌شود گفت که نباید چنین هزینه هایی را برای اعتلای ورزش ملی و ایجاد غرور میهنی، صرف کرد اما نکته اینجاست که این هزینه‌ها از کدام منابع تامین می‌شود؟

و آیا تأمین این هزینه گزاف از جیب ملت و بیت‌المال برای افرادی که خود در این فوتبال دولتی، تماماً از جیب همین مردم ارتزاق کرده و مبالغ آن چنانی را بدست می‌آوردند، درست است؟

آیا اگر ملت ما مستحضر شوند که چه پول‌هایی از جیب‌ آنان، صَرف اندک شادیشان در خیابان‌ها می‌شود باز هم این‌گونه برای حضور در مسابقاتی، به شادی می‌پردازند؟

البته تیم‌های دیگر ورزشی در حال حاضر افتخاراتی را برای کشور و مردم به ارمغان آورده‌اند- تیم ملی والیبال و تیم ملی بسکتبال جوانان - اما حتی درصدی از مبالغ صَرف شده در ورزش فوتبال را به خود ندیده‌اند.

در آخر باید تاکید شود که مردم با انجام هزینه برای ورزشی که افتخار آفرینی کند مخالف نیستند، اما آنچه محل بحث است نحوه تأمین این مبالغ است که باید مانند سایر کشورهایِ پیشرفته در این زمینه، از محل در آمدهای همان ورزش باشد – نظیر اتحادیه فوتبال در انگلستان- نه آنکه از بیت‌المال و خزانه دولت که متعلق به آحاد مردم است هزینه شود.

که اگر این چنین شود و از جیب مردم برای ایجاد اندکی شادی‌، سرمایه های آنان را خرج خوش‌گذرانیشان کنیم شاید این بیت مولانا در مثنوی را بار دیگر زنده کرده‌ایم که:

 مَر مَرا تقلیدشان بر باد داد / که دو صد لعنت بر آن تقلید باد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 9 تير 1392برچسب:فوتبال , پول های فوتبالی ,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 166
بازدید کل : 7442
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1