جشنواره‌ای که جایزه‌هایش را پدران و مادران شهدا امضا کردند

 نشست علمی «نسبت داستان نویسی با دغدغه انقلاب اسلامی» 

 
پیش از آغاز مراسم اصلی اختتامیه، نشست نسبت داستان نویسی با دغدغه انقلاب اسلامی با حضور داستان‌نویسان و نظریه‌پردازان عرصه ادبیات انقلاب اسلامی به صورت کارگاهی در کتابخانه امامزاده جعفر (ع) برگزار شد و حاضرین در این جلسه به بیان نظرات خود درباره چگونگی پرداخت به عرصه ادبیات داستانی با محوریت موضوعات انقلاب اسلامی پرداختند. 
 
کامران پارسی‌نژاد، محمد سرشار، قاسمعلی فراست و سیدمصطفی فرقانی به بررسی اهمیت ادبیات داستانی در منظومه انقلاب اسلامی پرداختند و هر کدام از زوایه‌ای، موانع و مشکلات این عرصه و همچنین ظرفیت‌های موجود در آن را بیان کردند. 
 
 
اختتامیه‌ای بدون مقامات بالا
 
مراسم اصلی که آغاز شد، از‌‌ همان ابتدا معلوم بود که در این مراسم قرار نیست از زرق و برق همایش‌های مرسوم خبری باشد. در عوض حضور پرتعداد خانواده‌های شهدا و جانبازان – از جمله حضور سه مادر شهید که هر کدام سه نفر از فرزندان خود را تقدیم انقلاب کرده بودند – رنگ و بوی خاصی به این مراسم داده بود. 
 
وقتی یکی از جانبازان دفاع مقدس پشت میکروفون رفت و خاطراتی از رشادت‌های جوانان این مملکت را بیان کرد، دیدن چشم‌های خیس حاضرین در حرم امامزاده جعفر (ع) کار سختی نبود؛ تجربه‌ای که در زمان پخش یک کلیپ از جانباز پیری که در ساعات پایانی شب خودش را به محل اخذ رای رساند و رای خود را برای تکمیل حماسه سیاسی مد نظر رهبر انقلاب به صندوق انداخت نیز تکرار شد. 
 
محمدحسن ابوحمزه، دبیر علمی جشنواره نفر بعدی بود که پشت تریبون رفت و آماری درباره کمیت و کیفیت آثار ارسالی به جشنواره ارائه کرد. جالب اینکه ابوحمزه از ارسال حدود ۵۰۰ اثر از کشورهای خارجی و به ویژه عربی به جشنواره سخن گفت؛ در حالی که هیچ خبرنگاری از رسانه‌های برون مرزی صداوسیما نظیر «پرس تی وی» و «العالم» در مراسم حاضر نبودند! 
 
 
گلعلی بابایی، از چهره‌های مطرح عرصه ادبیات دفاع مقدس هم درباره اثر جدید خود با نام «۲۷ در ۲۷» صحبت کرد؛ کتابی که قرار است روایتگر زندگی ۲۷ نفر از رزمندگان سپاه محمدرسول‌الله (ص) باشد و در حال تحقیق و نگارش است. 
نهایتا نوبت به رحیم مخدومی، دبیر جشنواره رسول آفتاب رسید. حاج رحیم مخدومی در سخنان خود تاکید داشت که این جشنواره کاملا مردمی است و هیچکس از «بالا» در آن دخالتی ندارد. حضور دیرهنگام غلامعلی حدادعادل در این مراسم هم اینگونه با استقبال مخدومی روبرو شد: «البته آقای حداد از بالا نیستند؛ از خود ما هستند.» 
 
اهدای جوایز به برگزیدگان بخش داخلی هم توسط پدران و مادران شهدا صورت گرفت؛ جوایزی که شامل لوح تقدیر با اثر انگشت خانواده شهدا بود و به قول حاج رحیم مخدومی، بالا‌ترین ارزش را حتی بالا‌تر از امضای فلان مقام و فلان مسئول اجرایی داشت. سید ابراهیم پیره از استان کرمانشاه، محمدرضا شهبازی از تهران و مرضیه نفری از قم، برگزیدگان بخش داخلی جشنواره بودند که جایزه خود را با صلوات حاضرین از دست خانواده شهدا دریافت کردند. 
 
در همین احوالات بود که غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم وارد صحن امامزاده جعفر (ع) شد. تقدیر از «گلعلی بابایی» به عنوان چهره برگزیده دوره سوم جشنواره توسط حداد و سخنرانی او درباره فتنه در تاریخ اسلام، ادامه برنامه را رقم زد. رونمایی از کتاب «رجل سیاسی» که دربرگیرنده داستان‌های برگزیده ارسالی به این مسابقه است نیز پایان بخش برنامه بود. 
 
 
هنوز عکاسان مشغول تصویربرداری از مراسم بودند که صدای «الله اکبر» موذن بلند شد. شاید اغراق نباشد که بگوییم همه حاضرین به سرعت وضو گرفتند و بدون هیچ تکلفی، نماز جماعت را به امامت امام جمعه شهرستان پیشوا اقامه کردند. به هر حال جشنواره‌ای که برای لبیک به ندای «این عمار» رهبر انقلاب شکل گرفته، باید هم مراسم اختتامیه آن با نماز جماعت مغرب و عشا به پایان برسد. 
 
 
ساعت حدود نه و نیم است که از صحن امامزاده جعفر (ع) بیرون می‌آییم. هوا خنک است و تاریک اما دل همه ما روشن است؛ روشن به آینده‌ای روشن و درخشان برای ادبیات داستانی انقلاب اسلامی.
 
 منبع:رجانیوز

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:شهدا , پدر و مادر شهدا , انقلاب اسلامی,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 151
بازدید کل : 7427
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1