شورای شهر تهران نظر مراجع امنیتی و نظارتی را نادیده می گیرد؟

نوع رد صلاحیت هاشمی چه بود؟
هاشمی پیشتر در گفتگویی علت رد صلاحیت خود را بر اساس نامه پلمب شده رد صلاحیتش، بر اساس بند «د» و «ج» "یعنی عدم التزام به ولایت مطلقه فقیه و عدم اعتقاد به قانون اساسی" ذکر کرده بود.
با این وجود این سوال مطرح می شود که فردی که به علت "عدم التزام به ولایت مطلقه فقیه و عدم اعتقاد به قانون اساسی" رد صلاحیت شده، چگونه می تواند منصبی را بر عهده بگیرد که از نظر جایگاه و نیز حجم و اهمیت کاری، معادل چند وزارتخانه شمرده می شود؟
گفتنی است اظهارنظر خجسته در حالی مطرح می شود که پیشتر محمد جواد کولیوند، عضو کمیسیون شوراها گفته بود «وقتی کسی برای حضور در انتخابات شوراها رد صلاحیت شده طبیعی است که برای شهرداری تهران که استعلامها سخت تر از شورای شهر است، کمتر شانس حضور دارد.»
او اضافه کرده بود «حکم شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر نیاز به امضای وزیر کشور دارد و شهرداری تهران باید از فیلترهای متعددی بگذرد که کسی که در انتخابات شوراها رد صلاحیت شده است یک مقدار شرایط برایش سخت تر می شود.»
به نظر می رسد نوع استعلام ها برای انتصاب افراد به عنوان شهردار تهران به اندازه ای جدی است که به وضوح کسی که از فیلتر مراجع چهارگانه برای نمایندگی شورای شهر عبور نکرده، صلاحیت شهردار شدن را نیز از دست خواهد داد.
با این حال اظهارات رییس کمیسیون شوراها کمی دوپهلو به نظر می رسد. او گفته است «فردی که در آینده بخواهد منصب مهمی نظیر شهرداری تهران را در دست بگیرد، باید دارای شرایط لازم برای تصدی این پست باشد که این مقوله باید به ‌صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 62
بازدید ماه : 194
بازدید کل : 7620
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1