رییس‌ دولت در لباس خارجی / روحانی از چه فیلترشکنی استفاده می کند؟

حسن روحانی، رییس‌ دولت یازدهم تصویری از خود در توئیتر منتشر کرده است که او را در حال تماشای مسابقه فوتبال ایران-نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ نشان می‌دهد. همچنین یکی از معاونان رییس‌ دولت در صفحه فیس‌بوک خود تصاویری از حسن روحانی هنگام تماشای فوتبال قرار داده است.

در این تصاویر رییس‌جمهور با لباس ورزشی دیده می‌شود که پیراهن او مربوط به یک کمپانی آلمانی و شلوار ورزشی وی دارای نشان انگلیسی است. البته سوال این است: در حالی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم فوتبال ایران در دیدار دیشب تیم خود مقابل نیجریه به رغم دریافت حدود یک میلیارد تومان توسط تیم ملی، حاضر نشد لباسی با نام و نشان این کمپانی آلمانی بر تن کند کدامیک از مشاوران و اطرافیان دکتر روحانی با سوءاستفاده از عدم توجه احتمالی رییس‌ دولت، زمینه را برای انجام یک تبلیغ چندصد میلیونی فراهم کرده‌اند و آیا این اقدام آنها سوءاستفاده مالی نیز داشته است؟

616771_358

از سوی دیگر دستگاه تلویزیونی که رییس‌ دولت اسلامی ایران در اتاق خود روبروی آن نشسته نیز تولید ملی نیست. البته شاید نتوان به استفاده رییس‌ دولت از محصولات خارجی (به این شرط که همراه با تبلیغ و نمایش عمومی نباشد) خرده گرفت اما این موضوع زمانی قابل تامل می‌شود که اظهارات حسن روحانی را درباره ضرورت حمایت از تولید ملی مرور کنیم.

حسن روحانی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ که در آن زمان عنوان “کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری” را با خود همراه داشت در انتقاد از سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد گفته بود:

“حمایت از تولید ملی یکی از شعارهای سال گذشته است که رویکرد آن اتکا به تولید کشور بود اما متاسفانه این شعار عملی نشد… ورود برخی از کالاهای چینی حتی بسته و تعطیل شدن برخی از بنگاه‏های تولیدی کشور را به دنبال داشته است…  دولت (دولت احمدی‌نژاد) باید توان حمایت از تولید ملی را داشته باشد… متاسفانه واردات کالاها در کشور افزایش داشته که این امر بیانگر نادرست بودن روند در پیش گرفته شده است.” (خبرگزاری فارس؛ ۱۳۹۲/۰۲/۲۴)
رییس‌ دولت در لباس خارجی / روحانی از چه فیلترشکنی استفاده می کند؟

بهتر است دولتمردان جمهوری اسلامی ایران برای حمایت واقعی و بدون شعار از تولید ملی، در وهله اول، حرف و عمل خود را هماهنگ کرده و نیز از تبلیغ برای کالاها و محصولات خارجی پرهیز کنند. اگر یک شهروند از محصول خارجی استفاده کند قطعا  بازخورد و تاثیر اجتماعی چندانی ندارد اما وقتی یک مقام ارشد کشور، خود را در کنار مجموعه‌ای از محصولات خارجی قرار می‌دهد، تبعات اجتماعی و اقتصادی بسیاری به همراه خواهد داشت.

راستی آقای روحانی! فیلترشکن شما چیست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 7621
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1