مبلغی با بیان اینکه دوره محافظه‌کاری‌های ویران‌گرایانه در برابر کسانی که به بهانه دفاع از مذهب تفرقه‌افکنی می‌کنند، گفت: مجمع تقریب و دیگران در یک در جا زدن و در سرگرمی از تلاش‌های کم بازتاب و غیر برنامه‌ریزی شده و دل ‌خوش‌کنک به سر می‌برند.

خبرگزاری فارس: نباید در مقابل افرادی که به بهانه مذهب تفرقه‌افکنی می‌کنند محافظه‌کاری کرد
 

 

حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رئیس مرکز اسلامی مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس درباره سخن اخیر مقام معظم رهبری درباره «تشیعی که از آمریکا و لندن تبلیغ شود» گفت: امت اسلامی دارای یک هویت اساسی تعریف شده در قرآن و در منابع دینی است و این هویت وقتی گفته می‌شود صرف یک ادعا و تلفظ نیست بلکه هویت یک حقیقتی است که در عالم خارج و بیرون تحقق پیدا می‌کند که دارای نتایج و آثاری است و خواه هویت ملی یا مذهبی یا دینی یا اسلامی باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
 به نقل از پایگاه خبری العهد نوشت:
 

 

ساعت‌های روزه‌داری در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند. در این میان مسلمانان دانمارک با ۲۱ ساعت طولانی‌ترین و مسلمانان آرژانتین با ۹ ساعت کوتاه‌ترین ساعات روزه‌داری را سپری می‌کنند.

ساعت‌های روزه‌دارای در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند.

بر این اساس، مسلمانان کشورهای اروپایی طولانی‌ترین ساعات روزه‌داری را سپری می‌کنند و در این میان مسلمانان کشور دانمارک با 21 ساعت طولانی‌ترین و مسلمانان آرژانتین با 9 ساعت و نیم کوتاهترین ساعات روزه‌داری را در جهان سپری می‌کنند.

اما میانگین ساعات روزه‌داری در کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه 14 تا 15 ساعت اعلام شده است که عربستان سعودی و یمن از جمله این کشورها هستند.

ساعت روزه‌داری در شمال آفریقا نیز مانند کشورهای لیبی و مغرب به 14 ساعت می‌رسد، در حالی‌که ساعات روزه‌داری در مصر به 16 ساعت و نیم می‌رسد.

اما در استرالیا مسلمانان این کشور 10 ساعت روزه می‌گیرند و در آفریقای جنوبی ساعات روزه‌داری به 10 ساعت و نیم می‌رسد.

 نکته قابل تامل این‌جاست که هرچه از نیم کره جنوبی به نیم کره شمالی حرکت می‌کنیم، بر تعداد ساعات روزه‌داری افزوده و هرچه از نیم کره شمالی به سمت نیم کره جنوبی حرکت می‌کنیم، ساعات روزه‌داری کاهش می‌یابد.  اما میانگین روزه‌داری در دیگر کشورهای جهان بین 14 تا 16 ساعت است و با وجود طولانی بودن ساعات روزه‌دارای در اکثر نقاط جهان با این حال مسلمانان بر ادای فرایض خود در این ماه مبارک تاکید دارند.




تاریخ: سه شنبه 25 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

رمضان، قرآن

دوستان سعی کنند در همه اوقات - به خصوص در ماه رمضان - تلاوت قرآن را از یاد نبرند. قرآن نباید از زندگی‌تان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید؛ هر چه ممکن است. تلاوت قرآن هم، با تأمل و تدبر اثر می‌بخشد. تلاوت عجله‌یی که همین طور انسان بخواند و برود و معانی را هم نفهمد یا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نیست؛ نه این که بی فایده باشد - بالأخره انسان همین که توجه دارد این کلام خداست، نفس این یک تعلق و یک رشته ارتباطی است و خود همین هم مغتنم است و نباید کسی را از این طور قرآن خواندن منع کرد. لیکن تلاوت قرآنی که مطلوب و مرغوب  مأمورٌبه است، نیست. تلاوت قرآنی مطلوب است که انسان با تدبر بخواند و کلمات الهی را بفهمد، که به نظر ما می‌شود فهمید. اگر انسان لغت عربی را بلد باشد و آن چه را هم که بلد نیست، به ترجمه مراجعه کند و در همان تدبر کند؛ دو بار، سه بار، پنج بار که بخواند، انسان فهم و انشراح ذهنی نسبت به مضمون آیه پیدا می‌کند که با بیان دیگری حاصل نمی‌شود؛ بیشتر با تدبر حاصل می‌شود؛ این را تجربه کنید. لذا انسان بار اول وقتی مثلاً ده آیه مرتبط به هم را می‌خواند، یک احساس و یک اشتباه دارد؛ بار دوم، پنجم، دهم که همین را با توجه می‌خواند، انتباه(توجه) دیگری دارد؛ یعنی انسان انشراح ذهن پیدا می‌کند. هر چه انسان بیشتر انس و غور پیدا کند، بیشتر می‌فهمد؛ و ما به این احتیاج داریم.

 

منبع:

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت، 17/07/1384.




تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور
علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.
 
 علاّمه مجلسی در "زادالمعاد" در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان علاوه بر ادعیه مربوط به رؤیت ماه، اعمال و نماز نیز وارد شده است.



علاّمه مجلسی در زادالمعاد در فصل آخر اعمال ماه رمضان، برای هر شب از ماه رمضان نمازی را بیان کرده که در مورد شب اول ماه رمضان می گوید؛ چهار رکعت نماز اقامه شود و در هر رکعت بعد از حمد 15 مرتبه توحید.


شب اول در آن چند عمل است؛ اوّل آنكه طلب هلال كند و بعضى استهلال این ماه را واجب دانسته اند. دوّم چون رؤیت هلال كرد اشاره به هلال نكند بلكه رو به قبله كند و دستها را به آسمان بلند كند و خطاب كند هلال را و بگوید: رَبّى وَرَبُّكَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمینَ اَللّهُمَّ اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالاْمْنِ وَالاِْیمانِ وَالسَّلامَةِ وَالاِْسْلامِ وَالْمُسارَعَةِ اِلى ما تُحِبُّ وَتَرْضى اَللّهُمَّ بارِكَ لَنا فى شَهْرِنا هذا وَارْزُقْنا خَیْرَهُ وَعَوْنَهُ وَاصْرِفْ عَنّاضُرَّهُ وَشَرَّهُ وَبَلاَّئَهُ وَفِتْنَتَهُ




ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 تير 1392برچسب:اعمال شب و روز اول ماه رمضان,
ارسال توسط دلاور


یک اثری هست به نام "مهمان صخره ها" که خاطرات یک خلبان به نام محمد غلامحسینی را در زمان هشت سال دفاع مقدس روایت می کند.

گروه فرهنگی مشرق- یک عده می‌گویند سرانه مطالعه در کشور به طور میانگین و برای هر نفر 13 الی 17 دقیقه در روز است. عده دیگری این آمار را تکذیب می کنند و معتقدند این مقدار افزایش پیدا کرده و به یک ساعت رسیده! البته ما به سرانه مطالعه در کشور نگاهی نداریم و حرفمان فقط یک چیز است! "کتاب و کتابخوانی اوضاع خوبی ندارد."

با نگاهی به سیر نزولی فروش آثار ادبی به دلیل افزایش قیمت کاغذ و به خصوص کم اقبالی مردم در نمایشگاه کتاب امسال می تواند نتیجه گرفت که این فرهنگ کاغذی قدیمی و چندین ساله در مقابل رقبای جدیدش در حال مغلوب شدن است.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:سرهنگی , کتاب , مشرق , ایده , پیشنهاد,
ارسال توسط دلاور

 

عصر جمعه مراسمی تحت عنوان "آب بازی" در پارک ایران زمین واقع در عظیمیه کرج با حواشی بسیار برگزار شد.
صراط طی هفته گذشته با فراخوان های متعدد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی خصوصا "فیس بوک"، مراسم آب بازی در پارک ایران زمین عظیمیه برگزار شد.

این مراسم که از ساعت 16 در شمال این پارک (ایران زمین) با حضور مختلط دختران و پسران جوان آغاز شد تا ساعت 19/30 ادامه یافت.

به گزارش کرج رسا، به گفته شاهدان محلی، این کارناوال 3 ساعته که در حضور مامورین انتظامی برگزار شد در نهایت با دستگیری حدود 50 نفر از شرکت کنندگان توسط ناجا به پایان رسید، که بعد از انتقال این افراد به کلانتری 14 رسالت واقع در سه راهی شهرک اوج، خانواده های دستگیر شدگان که در حدود 500 نفر بوده اند با تجمع در محل این کلانتری با سر دادن شعار های هنجارشکنانه خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند که در نهایت این تجمع با مداخله ی نیروهای اداره آگاهی و یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان کرج در ساعت 24 پایان یافت.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 16 تير 1392برچسب:جشن , آب بازی , پارک , ایران , زمین , عظیمیه , عکس ,
ارسال توسط دلاور

 وقتی همراه اول ارزش ها را فدای پول می کند

بسیاری از ترانه های آهنگ های پیشواز، محتوای غیراخلاقی دارند. از جمله ترانه آهنگ «دختران کالیفرنیا» که توسط کیتی پری و اسنوپ داگ به طور مشترک خوانده شده، متنی سراسر غیراخلاقی و نامنطبق با فرهنگ ماست.
"گروه فرهنگی صراط" - آهنگ پیشواز یا آوای انتظار عنوان یکی از خدمات اپراتورهای تلفن همراه است که در سال های اخیر محبوبیت بیشتری هم میان مشترکان پیدا کرده است.
به گزارش گروه فرهنگی صراط، اپراتورهای تلفن همراه در مناسبت های ملی و مذهبی و نیز همزمان با رویدادهای فرهنگی، ورزشی و... آهنگ های پیشواز متناسب با آن رویداد را در اختیار مشترکان خود قرار می دهند و در ازای آن مبلغی را از حساب آنان کم می کنند.
بر این اساس، در سال های اخیر رقابت شدیدی نیز میان اپراتورها برای ارائه آهنگ های محبوب تر مردم پدید آمده است.

اما اخیرا یکی از این اپراتورها آهنگ های قابل تاملی را در دسترس مخاطبان خود قرار داده است.
همراه اول لیستی از دریافت کنندگان جایزه گرمی (مهم ترین جایزه موسیقی دنیای غرب)، را به عنوان آواهای انتظار در اختیار مشترکان خود قرار داده است که تناسبی با فرهنگ و روحیات جامعه ایرانی اسلامی ما ندارد.


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در دوره اول مسابقات لیگ روبات انسان نما در مقابل تیم دانشگاه انگلستان به برتری دست یافت.

0

به گزارش اصفهان بیست ، به نقل از خبرنگار مهر، در دور اول مسابقات لیگ روبات انسان نما مسابقات جهانی ربوکاپ تیم ایران در حالی که اوایل بازی 1-0 از حریف عقب بود، با تغییر تاکتیک و اعمال تغییراتی در روند بازی، نتیجه را در نیمه نخست 1-1 به پایان رساند.در نیمه دوم تیم دانشگاهی انگلستان در برابر تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بازی را با نتیجه 3-1 به تیم ایرانی واگذار کرد.




تاریخ: پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور

فیلم کمدی ‘چه روز زیبایی’ ساخته ی شرکت رسانه‌ای متعلق به ‘سیلویو برلوسکونی’، که مسلمانان را به تروریسم متهم می کند رکورد فروش را در سطح یک فیلم محلی به طرز بی‌سابقه‌ای شکسته است.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی مشرق، شرکت رسانه‌ای “مدوسا ” متعلق به “سیلویو برلوسکونی”، فیلمی کمدی با موضوع توهین آمیز تروریسم اسلامی و با عنوان “چه روز زیبایی” را تولید کرده است که رکورد فروش را در سطح یک فیلم محلی به طرز بی‌سابقه‌ای شکسته است.. برلوسکونی از جمله چهار غول رسانه ای جهان محسوب می گردد که پا به میدان جنگ نرم علیه اسلام گذاشته است.
خبرگزاری آکی ایتالیا نوشت: این فیلم توانسته فقط در دو هفته اکران 42 میلیون دلار فروش کند. داستان فیلم درباره یک نگهبان امنیتی است که شیفته ی یک زن عرب می‌شود که این زن در حال طراحی بمب‌گذاری “میلان دومو” است.
این فیلم همچنین فیلم هولوکاست محور “روبرتو بنیگنی” که در سال 1997 ساخته شد و فیلم “زندگی زیباست” که سه بار برنده جایزه اسکار شده است و به مدت 13 سال عنوان پرفروش‌ترین فیلم محلی را در اختیار داشت، از میدان به در کرده است.
فیلم “چه روز خوبی” توسط شرکت “مدوسا” تولید شده و بودجه‌ای معادل 6.6 میلیون دلار برای آن هزینه شده است. “گیامپائولو لتا” مدیرعامل شرکت مدوسا گفت که این فیلم سینمایی ورای خوش‌بینانه‌ترین پیش بینی‌های شرکت عمل کرده است.
این فیلم توسط تیمی از نسبتا تازه‌واردها به سینما و “چیکو زالونه” کمدین مشهور تلویزیون، ساخته شده که در “مدیاست” ایفای نقش می‌کند. مدیاست یک شرکت رسانه‌ای متعلق به “سیلویو برلوسکونی” نخست وزیر ایتالیاست که صاحب شرکت مدوسافیلم نیز هست.
لتا گفت: موج جدیدی از کمدی‌ جدید و خوش ساخت ایتالیایی در راه است و این چیزی است که مدوسا در حال کار روی آن است.
ایتالیا از گذشته‌های دور به دلیل ژانر کمدی آن معروف بوده است که به دهه 1950 میلادی باز می‌گردد و شامل آثاری از اساتیدی شناخته شده مانند “دینو ریزی”، “پیترو جرمی”، “ماریو مونیچلی” و بسیاری دیگر است.
در حال حاضر ایتالیا در حال تجربه احیای دوباره در سینمای ایتالیایی است و چهار فیلم از 10 فیلم برتر سال 2010 فیلم‌های کمدی ایتالیایی محلی بودند.
سینما مهم ترین ابزار غرب برای ستیزه ی نرم علیه جهان اسلام است.




تاریخ: چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:اسلام هراسي - جنگ نرم,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 248
بازدید کل : 7674
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1