خبرگزاری تسنیم: «همه سیزده سالگی‌ام» عنوان خاطرات مهدی طحانیان، کوچک‌ترین سرباز امام(ره) در اسارتگاه‌های عراق به‌قلم گلستان جعفریان منتشر می‌شود. انتشار این اثر را سوره مهر به‌عهده دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «همه سیزده سالگی‌ام» عنوان خاطرات مهدی طحانیان از روزهای جنگ و اسارت است که به‌قلم گلستان جعفریان، نویسنده، نوشته و برای انتشار به سوره مهر تحویل داده شده است. این اثر دربردارنده خاطرات کوچک‌ترین سرباز امام(ره) در اسارتگاه‌های عراق است؛, روزهایی که مقاومت بسیاری از سربازان ایرانی، زندانبانان را به زانو درآورد.

به‌گفته نویسنده این کتاب، پرداختن به خاطرات طحانیان در قالب فعلی کتاب «همه سیزه سالگی‌ام» تلاشی است برای چگونگی و چرایی حضور دانش‌آموزان در جبهه‌های جنگ. جعفریان تلاش دارد تا خاطرات طحانیان را از زوایه جدیدی روایت کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 8 تير 1393برچسب:خمینی,سرباز,شهید,کتاب,امام,بیصدا,توفان,
ارسال توسط دلاور

دبیر کمیته کتاب و کتابخوانی کنگره جهانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) کاشان ـ آران و بیدگل از برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی این کنگره از کتاب «تشنه‌تر از آب» خبر داد. 

محمدرضا قادری، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: فرصت شرکت برای حضور علاقه‌مندان در این مسابقه تا روز 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است و مراکز فرهنگی برای تهیه کتاب می‌توانند به دبیرخانه کنگره جهانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) کاشان ـ آران و بیدگل مراجعه کنند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 

به گزارش دلاور به نقل از فارس کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» می‏کوشد الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی از آموزه‏های انقلاب اسلامی‌استخراج کند. در این کتاب به این پرسش که «آیا انقلاب اسلامی‌به عنوان یک تفکر جامع درباره شیوه و سبک زندگی دیدگاه خاصی دارد؟» پاسخ داده و با بررسی ضرورت این دیدگاه، مصادیق کاربردی آن نیز تبیین شود. 



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 31 خرداد 1393برچسب:سبک زندگی,انقلاب,اسلامی,کتاب,بی صدا,توفان,
ارسال توسط دلاور

یکی از تفاوت‌های اصلی و برجسته آیت‌الله خامنه‌ای با رهبران و مقام‌های ارشد دیگر کشورها، توجه خاص حضرت ایشان به مقوله فرهنگ و خاصه مبحث کتاب‌خوانی است، این ویژگی نمود اصلی خود را در تقریظ‌ هایی که بر کتاب‌ها نگاشته‌اند‌، نشان می‌دهد.

یکی از تفاوت‌های اصلی و برجسته رهبر انقلاب اسلامی ایران با رهبران و مقام‌های ارشد دیگر کشورها، توجه خاص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مقوله فرهنگ و خاصه مبحث کتاب و کتابخوانی است که این توجه ویژه نه تنها از جنس شعار نیست که به طور مستقیم به پیشینه زندگی ایشان و روح ادیب، پژوهشگر و محقق رهبری باز می‌گردد.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 29 خرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط دلاور

آیین معرفی و نقد کتاب «فقط غلام حسین باش»

بابایی: رهبر انقلاب در پیشانی جریان کتابخوانی قرار دارد/ حسام: خاطرات شفاهی تفقه می‌خواهد/ رفیعی: چاله‌میدانی‌ها نیز از این کتاب خوششان می‌آید

راوی کتاب «فقط غلام حسین باش» گفت: حقیقتا دست‌وپنجه حمید حسام درد نکند و اگر ایشان اجازه بدهد دستش را می‌بوسم. در آینده همه تیپ شخصیتی این کتاب را خواهد پسندید. حوزوی، دانشگاهی، چاله‌میدانی و غیره از این کتاب استقبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آئین معرفی و نقد کتاب «فقط غلام حسین باش» با حضور جانباز حسین رفیعی، حمید حسام، گلعلی بابایی، سردار حین همدانی، امیر سرتیپ محمدحسن نامی، محمدعلی گودینی، محمد عزیزی، اکبر خلیلی، رحیم مخدومی، مهدی قزلی و جمعی از جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس در نخلستان اوج برگزار شد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

کتاب «تا آوردگاه الهاله» سرگذشت‌نامه سردار عملیات بدر، شهید عباس کریمی اثری از گلعلی بابایی فردا نقد و بررسی می‌شود.

خبرگزاری فارس: کتاب «تا آوردگاه الهاله» در بوته نقد قرار می‌گیرد
 

 

پانزدهمین جلسه نقد و بررسی کتاب پاسداران اهل قلم از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه به کتاب «تا آوردگاه الهاله» اثری از گلعلی بابایی نویسنده پاسدار اختصاص دارد.

در این جلسه جهانکیر خسروشاهی و نصرت‌الله محمودزاده به نقد و بررسی این اثر خواهند پرداخت.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور


یک اثری هست به نام "مهمان صخره ها" که خاطرات یک خلبان به نام محمد غلامحسینی را در زمان هشت سال دفاع مقدس روایت می کند.

گروه فرهنگی مشرق- یک عده می‌گویند سرانه مطالعه در کشور به طور میانگین و برای هر نفر 13 الی 17 دقیقه در روز است. عده دیگری این آمار را تکذیب می کنند و معتقدند این مقدار افزایش پیدا کرده و به یک ساعت رسیده! البته ما به سرانه مطالعه در کشور نگاهی نداریم و حرفمان فقط یک چیز است! "کتاب و کتابخوانی اوضاع خوبی ندارد."

با نگاهی به سیر نزولی فروش آثار ادبی به دلیل افزایش قیمت کاغذ و به خصوص کم اقبالی مردم در نمایشگاه کتاب امسال می تواند نتیجه گرفت که این فرهنگ کاغذی قدیمی و چندین ساله در مقابل رقبای جدیدش در حال مغلوب شدن است.


ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 17 تير 1392برچسب:سرهنگی , کتاب , مشرق , ایده , پیشنهاد,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 64
بازدید ماه : 196
بازدید کل : 7622
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1