شب عرفه، شب دعا و اعمال صالح است و دعا در این شب مقبول و مستجاب است.

در روایتی نقل شده است که شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند به اجابت می رسد؛ و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل صد و هفتاد سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‏ شود. نکاتی ناب از سخنان آیت الله مجتبی تهرانی درباره اهمیت و بزرگی شب و روز عرفه را در ادامه می خوانید.
 
امشب فقط دعا کنید
 
این روایت، عظمت شب عرفه را می رساند. به حسب ظاهر امشب شب عرفه است؛ لذا امشب را قدر بدانید! اولین مسأله‏ ای که در امشب تاکید شده، «دعا کردن» است و در روایت دارد: دعا کنید! دعای خیر کنید! و بدانید که این دعاها به اجابت می رسد.
 
مطلب دیگر اینکه مقید باشید که امشب مشغول به غیر عبادت نشوید! کاری کنید که اشتغالات کنار برود تا بتوانید به سوی عبادات و صالحات بروید! وقتی چنین معادله ‏ای هست که عبادت امشب مانند عبادت صد و هفتاد ساله است، خیلی انسان باید مراقبت و جدیت داشته باشد. این خیلی قابل توجه است، چون امشب یکی از بزرگترین فرصتهایی است که ما داریم.


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 

 
فیلم سینمایی ” تنهای تنها تنها ” (یا “رنجرو “) نخستین ساخته سینمایی بلند «احسان عبدی پور» با تهیه‏ کنندگی «ادریس عبدی‌پور» دیشب و در چارچوب برنامه های دومین روز سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. آنچه در پی می‏آید نگاهی نقادانه به این اثر است.

مشخصات فیلم تنهای تنها تنها

نویسنده و کارگردان: احسان عبدی‌پور ـ تهیه کننده: ادریس عبدی‌پور ـ فیلم‌بردار: ساعد نیک‌ذات ـ صدابردار: مهران ملکوتی ـ تدوین‌گر: بهرام دهقانی ـ طراح و اجرای گریم: جلال امیری مرند ـ طراح صحنه و لباس: نیلوفر فولادی ـ مدیر صحنه: عباس اهوازی ـ بازیگران: میثم فرهومند، آرمان هوانسیان، ابراهیم تمهید، عباس جوادی، آنا پانوسیان،تیگران خزمالیان، عباس باک، حسین قفلی، محسن مکاری و غلامرضا فرح زاده

داستان فیلم تنهای تنها تنها

«عبدالکریم» ـ معروف به «رنجرو» ـ پسرکی بوشهری است که در یکی از روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر زندگی می‌کند. او با پسرکی روسی، که پدرش از مهندسان روسی نیروگاه است دوست می‌شود؛ اما تحولات جهانی بویژه پرونده هسته‌ای ایران و واکنش‌های اطرافیان، دوستی صادقانه و بی‌آلایش آنها را تهدید می‌کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:تنهای تنهای تنها,سینما,جشنواره کودک,,
ارسال توسط دلاور

سال هاست که صحنه گردانان اسلام هراسی به انحاء مختلف سعی در تخریب وجهه دین اسلام و معتقدین به آن در دنیای غرب دارند. در حالی که مسلمانان آمریکا کمتر از 1 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند؛ دستگاه عریض و طویل اسلام هراسی همیشه از گسترش این دین و به طبع آن آنچه که حرکت های بنیادگرایانه در آمریکا می خواند؛ ابراز نگرانی کرده و به ظاهر در تلاش است جلوی گسترش و نفوذ اسلام در آمریکا را بگیرد. اما واقعا هدف چنین چیزی است؟! بدبینی مردم آمریکا و دنیای غرب به اسلام و مومنین به آن به نفع کیست؟ آیا با نفرت پراکنی علیه مسلمانان امنیت ملی آمریکا تامین می شود؟!


طبق نظر سنجی های انجام شده نزدیک به 40 درصد مردم آمریکا دیدگاه خوبی نسبت به اسلام و مسلمین ندارند و اذیت مسلمین در ایالت های مختلف این کشور روز به روز بیشتر می شود و جالب توجه است که دستگاه اسلام هراسی به هیچ وجه اجازه به ثمر نشستن تلاش های انجام گرفته برای زدودن خصومت ها و کج فهمی های احتمالی را نیز نمی دهد و هرگاه تب اسلام ستیزی کاهش می گیرد با طرح و نقشه و برنامه جدیدی وارد میدان شده و از سرد شدن کوره سیاسی اسلام ستیزی جلوگیری می نماید. گروه های اسلامی و مسیحی فراوانی در آمریکا وجود دارند که به مقابله با اسلام هراسی می پردازند اما با تمام تلاش خود در برابر هجم حامیت مالی یهود نمی توانند کاری از پیش ببرند. کوره اسلام ستیزی سال هاست که با دم مسموم صهیونیزم گرم نگه داشته شده و در طی ماه های اخیر پس از عملیات تروریستی کاملا مشکوک و به احتمال قوی خود ساخته، علیه سفیر آمریکا در لیبی ابعاد جدیدی یافته است.
                                                                                                             

 

 

گروه های آمریکایی طرفدار صلح:مسیح را چه کسانی آزردند؟!اسلام دشمن ما نیست!



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:اسلام هراسی,غرب,هالیوود,آمریکا,دشمن,
ارسال توسط دلاور

در سلسله مقالات متعدد، توضيح داده شد كه سينماي غرب و سردمدار ظاهري آن، سينماي هاليوود آمريكا، با گسترش بحث ظهور و انتظار منجي در عصر حاضر، با تمام قوا وارد ميدان شد و تلاش كرد كه ابتدا جريان انتظار و منتظران را عاملان نابودي و تخريب تمدن جهاني (كه دقيقاً معادل تمدن غربي ـ آن هم از نوع و پوستة ظاهري و امروزين آن ـ تعريف شده و مي‌شود) معرفي كند و سمبل‌هايي مثل مهاجمان مريخي، حمله كنندگان قضايي ناشناس، و… را معادل و ما به ازاي آنان جلوه دهد.

 

سپس تلاش كرد با قلب واقعيت، كاراكترها و اشخاص مورد نظر خود را به عنوان منجي موعود معرفي كند و در اين مسير، تا بدانجا پيش رفت كه در برخي آثار، حتي رييس جمهور آمريكا را به عنوان ناجي جهاني معرفي كرد!!.

...



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

1) هدف بزرگ :: جوان سیزده، چهارده ساله ای بود به سن و سال و به همت.، مردی بزرگ. بعضی اوقات سر به سرش می گذاشتیم.
ـ تو این جا آمده ای چه كار با این كوچكی و جان و جثۀ ضعیف؟
ـ هدف بزرگم كم و كاستی هیكلم را جبران می كند. 2) تسبیحت را بده یك خط برویم ::ذكر گفتن با تسبیح و بعضاً عادت به گرداندن آن بسیار معمول بود. اصطلاحاً بچه ها به یك دور تسبیح گرداندن می گفتند«یك خط رفتن» روزی یكی از بچه ها رو به دوستش كرد و گفت :«اخوی، تسبیحت را بده یك خط برویم» و او جواب داد:«اگر رفتی خط و بر نگشتی چه؟ اگر رفتی خط وسط راه بنزین تمام كردی و تسبیح بر نگشت كی را باید ببینم؟»

...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:جبهه,ایثار,شهادت,8سال دفاع مقدس,
ارسال توسط دلاور

در جامعه دختر و پسری به هم می رسند...

* پسر: چرا خود را کامل نپوشانده ای؟

- دختر: من زیبا هستم و نمی خواهم آن را مخفی کنم....

* پسر: چرا فکر می کنی باید زیبایی ات را ارائه کنی؟

- چرا نباید ارائه کنم؟ چرا خود را نشان ندهم؟ من برای کسی این کار را نمی کنم، فقط دوست ندارم خودم را در حجاب مخفی کنم...

* حجاب که مخفی کردن خود نیست... حجاب مخفی کردن از ناخود است...

 

- من نمی خواهم کمالاتم را مخفی کنم، من یک زن زیبا هستم و با آنها که زشتند و خود را پوشانده ام فرق دارم، نمی خواهم اُمّل و عقب افتاده به نظر برسم...

* چه کسی گفته زیبایی جسم، تعیین کننده کمالات است؟ جمال با کمالات فرق دارد. آنها که در تاریخ به انسان های بزرگ و کامل شهرت داشته اند، آیا خود را به نمایش گذاشته اند؟ مثلاً حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای نشان دادن کمالاتش باید خود را نشان می داد؟ می دانی که اینگونه نشده است...



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:حجاب,دختر,پسر,زندگی,اسلام,غرب,
ارسال توسط دلاور

«محمدجواد ظریف» با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود به اظهارات شب گذشته «باراک اوباما» واکنش نشان داده و مواضع وی را غیرقابل قبول دانست.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به اظهارات دیشب رئیس‌جمهور آمریکا که تاکید کرد «همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی همچنان روی میز است، واکنش نشان داد. متن نظرات وزیر خارجه کشورمان در مورد اظهارات اوباما، که در صفحه فیسبوک وی منتشر شده، در ذیل آمده است:

دو توییت در مورد سخنان اوباما پس از ملاقات او با نتانیاهو نوشتم که با تندترین لحن مؤدبانه حرف ها و جهت گیری اوباما را به شدت نقد کردم. اگر اجازه بدهید می خواستم تحلیل خودم را در مورد این سخنان خدمت شما تقدیم کنم.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:ظریف,نتانیاهو,روحانی,ترسو,دولت,
ارسال توسط دلاور

محمد‌هاشم بت‌شکن با حکم وزیر اقتصاد به عنوان مدیرعامل بانک مسکن منصوب شد.

 

محمد هاشم بت‌شکن با تایید و امضا‌ء رئیس مجمع عمومی بانک مسکن، مدیرعامل این بانک شد.

بت‌شکن دارای دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران است. از سوابق کاری وی می‌توان به مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری بهمن، رئیس هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی بانک اقتصاد نوین، معاون بانکداری شرکتی بانک اقتصاد نوین و رئیس هیئت مدیره بانک همکاری اسلامی عراق، علاوه بر مدیرعاملی بانک اقتصاد نوین، اشاره کرد.




تاریخ: سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:اقتصاد,بانک مسکن,مدیر عامل, دولت جدید,
ارسال توسط دلاور

در طول تاریخ بشر از زمان یونان باستان، مردم و به‌خصوص دانشمندان آن دوره بر این باور بودند که مواد را می‌توان آنقدر به اجزاء کوچک تقسیم کرد تا به ذراتی رسید که خردناشدنی هستند و این ذرات بنیان مواد را تشکیل می‌دهند.

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:نانوتکنولوژی,
ارسال توسط دلاور

کودکی 5 ساله موفق شد به مدت 35 دقیقه یک هواپیما را در پکن هدایت کند.

خبرگزاری فارس: خلبان 5 ساله در پکن
 

 

 کودکی با نام مستعار «دودو» در 31 ماه اوت به مدت 35 دقیقه با یک فروند هواپیمای فوق سبک بر فراز پکن پرواز کرد.

این نخستین تجربه پرواز وی محسوب می‌شود که با موفقیت همراه بوده است.




تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:خلبان,پکن,5ساله,
ارسال توسط دلاور
ارسال توسط دلاور

کتاب «تا آوردگاه الهاله» سرگذشت‌نامه سردار عملیات بدر، شهید عباس کریمی اثری از گلعلی بابایی فردا نقد و بررسی می‌شود.

خبرگزاری فارس: کتاب «تا آوردگاه الهاله» در بوته نقد قرار می‌گیرد
 

 

پانزدهمین جلسه نقد و بررسی کتاب پاسداران اهل قلم از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه به کتاب «تا آوردگاه الهاله» اثری از گلعلی بابایی نویسنده پاسدار اختصاص دارد.

در این جلسه جهانکیر خسروشاهی و نصرت‌الله محمودزاده به نقد و بررسی این اثر خواهند پرداخت.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

حسین شریعتمداری تصریح کرد: متاسفانه نرمش رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مقابل حریف، تنها به لحن ایشان در گفتار خلاصه نشد.

خبرگزاری فارس: ۵ نکته شریعتمداری از سفر روحانی به نیویورک و تأسف‌بارترین بخش سفر
 

 

حسین شریعتمداری امروز یکشنبه 92/07/07 طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: پرسیدن که عیب نیست.

مخصوصا از کسانی که «دانستن را حق مردم» می‌دانند! و طی سه دهه گذشته بارها بر این «حق» اصرار ورزیده‌اند. از این روی، پرسشی که در پیش است و آنچه این نوشته در پیوست خود دارد، نباید دولتمردان محترم را آزرده‌خاطر کند و یا این تلقی را پدید آورد که قرار است زحمات متراکم و روزهای پرکار آنها نادیده گرفته شود. پرسش درباره سفر نیویورک است، سفری که طی چند روز گذشته پیرامون دستاوردهای آن تبلیغات پرحجم و گسترده‌ای شده و این تبلیغات کماکان ادامه دارد. پرسش اما، این است که جناب رئیس‌جمهور محترم و هیئت همراه ایشان در سفر نیویورک و در تعامل با آمریکا و متحدانش «چه داده‌اند و چه گرفته‌اند»؟ و در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:کیهان,شریعتمداری,مذاکره,نیویورک,اوباما,
ارسال توسط دلاور

دلم می‌خواست بچه‌ها را بیدار کنم و جریان را به آنها بگویم. اسیر عراقی می‌توانسته اسلحه را بردارد و همه ما را به گلوله ببندد ولی این کار را نکرده بود.

خبرگزاری فارس: وقتی اسیر عراقی پاس‌بخش نیروهای رزمنده شد
 

 

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)،کنترل و هدایت عملیات‌ها در طول دفاع مقدس کار بسیار طاقت فرسایی است که صدمات جسمی و روحی زیادی در پی دارد و خستگی ‌‌‌‌‌های شدیدی همراه خود داشت.  روایت زیر را در این زمینه می خوانیم.

***

سه شبانه‌روز به زمین سیخ زدیم و سیم‌خاردارها را بریدیم تا معبرها باز شد. 

...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:جنگ,دفاع,مقدس,اسیر,عراقی,لشکر,خاطره,
ارسال توسط دلاور

در نامه شهید کهتری به همکلاسی‌هایش آمده است: کسی که نسبت به جامعه خود تعهد ندارد، همیشه در فکر منافع خود است، ولو به قیمت پایمال‌شدن حقوق دیگران.

خبرگزاری فارس: نامه یک شهید به همکلاسی‌هایش
 

 

 «شهید حسین کهتری» رزمنده‌ دلاور کاشانی است که دیده‌بان بوده و خاطرات خود را از مناطق بانه، مریوان، پادگان سید صادق، اهواز، آبادان و خرمشهر و عملیات‌هاى والفجر 2، 3 و 8، بیت‏المقدس و کربلاى 5، و حتی لحظات حضورش در کنار فرمانده شهید «حاج حسین خرازى» و... را در دفتر کوچک همراهش به رشته تحریر درآورده است.

...



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط دلاور




تاریخ: شنبه 6 مهر 1392برچسب:مذاکره,اوباما,روحانی,آمریکا,5+1,نیویورک,,
ارسال توسط دلاور

مبلغی با بیان اینکه دوره محافظه‌کاری‌های ویران‌گرایانه در برابر کسانی که به بهانه دفاع از مذهب تفرقه‌افکنی می‌کنند، گفت: مجمع تقریب و دیگران در یک در جا زدن و در سرگرمی از تلاش‌های کم بازتاب و غیر برنامه‌ریزی شده و دل ‌خوش‌کنک به سر می‌برند.

خبرگزاری فارس: نباید در مقابل افرادی که به بهانه مذهب تفرقه‌افکنی می‌کنند محافظه‌کاری کرد
 

 

حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رئیس مرکز اسلامی مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس درباره سخن اخیر مقام معظم رهبری درباره «تشیعی که از آمریکا و لندن تبلیغ شود» گفت: امت اسلامی دارای یک هویت اساسی تعریف شده در قرآن و در منابع دینی است و این هویت وقتی گفته می‌شود صرف یک ادعا و تلفظ نیست بلکه هویت یک حقیقتی است که در عالم خارج و بیرون تحقق پیدا می‌کند که دارای نتایج و آثاری است و خواه هویت ملی یا مذهبی یا دینی یا اسلامی باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

شهید دکتر مصطفی چمران بحق رزمنده ای زمان شناس و ولایت‌مدار حقیقی بود و با اینکه دارای عالی‌ترین مدارج علمی از آمریکا بود، حضور در کنار رزمندگان را بر هر چیز دیگری ترجیح داد تا جائیکه امام خمینی(ره) در پیام شهادت شهید دکتر مصطفی چمران ،او را سردار پرافتخار اسلام، مجاهد بیدار و متعهد راه تعالی نامید و شهادت او را انسان‌ساز اعلام کرد.

خاطره ای که میخوانید از اولین دانشمند هسته ای ایران شهید دکتر مصطفی چمران است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

وقتی یه برنامه اونم در سطح ملی شروع به کار می کنه باید برنامه ای پخته و دارای برنامه ریزی مناسب باشه ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم بعد در صداوسیما برنامه ای پخش می شه که همه فوتبالی ها و فوتبال دوستان رو به جان هم می اندازد نمی دونم بعضی ها سرپیازن یا ... که دوست دارن از همه چیز سردربیارن.

برنامه نود از ابتدا قرار بود به صورت کارشناسی روی فوتبال ایران کار کنه تا بتونه کمکی به فوتبال ایران باشه ولی متأسفانه در حال حاضر به جایی رسیده که قاضی میشه و می خواد همه مسائل فوتبال خودش برطرف کنه.

آقای محترم شمایی که سابقه ی آنچنانی در ورزش ایران نداری چه برسه فوتبال خواهشا برو به هدف اصلی برنامه خودت برس و اینقدر بزرگان فوتبال ما را در مقابل هم قرار نده من شما رو دوست دارم آقای ...

من فکر میکنم این برنامه در نظر داره در 90ثانیه نفس فوتبال مارو بگیره و از ریشه خشکش کنه.

عاجزانه از مسئولین صداوسیما خواهشمندیم جلوی پخش چنین برنامه هایی که باعث میشه دو برادر مسلمان از یک قشر جامعه در برنامه ای زنده مقابل هم قرار گیرند و باعث فتنه میشه رو بگیرند.

خواهشا فکری کنید که فکر باشه !!!!!!!!!

 




تاریخ: سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:نود,فتنه,فوتبال,لیگ برتر,فردوسی پور,
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 7426
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1