تفاوت دنیا و آخرت از دیدگاه مؤمن/چگونه بفهمیم آدم خوبی هستیم؟

قرآن می‌فرماید: «إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْت»(جمعه/6) پس هر کس فکر می‌کند آدم خوبی است باید ببیند چقدر برای مرگ آماده است.

حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» استاد تفسیر قرآن کریم که بیش از 32 سال است به تدریس معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) می‌پردازد، سال گذشته در نظر‌سنجی مردمی به عنوان محبوب‌ترین چهره قرآنی انتخاب شد به همین جهت برگزیدن نام «معلم دوست ‌داشتنی» برای او دور از واقعیت نیست.

بر همین اساس خبرگزاری فارس در طرحی با عنوان درس‌های قرآن «معلم دوست داشتنی» از سال گذشته به بازخوانی بخشی از مطالب ارزشمند ایراد شده توسط استاد قرائتی در برنامه درس‌هایی از قرآنی می‌پردازد تا با تکرار معارف قرآنی و یادآوری آن برای مخاطبان، گامی در جهت ارتقای سبک زندگی قرآنی و رسیدن به مطالبه مقام معظم رهبری برداشته باشد.

در ادامه، بخشی از این مطالب با موضوع «سخنان امام حسین(ع)» که در پنجم مهرماه سال 1360 در برنامه درس‌هایی از قرآن ایراد شده است تقدیم مخاطبان خبرگزاری فارس می‌شود.

چگونه بفهمیم آدم خوبی هستیم؟

نکته 1) قرآن می‌فرماید: «إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْت»(جمعه/6) هر کس فکر می‌کند آدم خوبی است ببیند آماده است که بمیرد یا خیر؟

تفاوت دنیا و جهان آخرت از دیدگاه مؤمن

نکته 2) مؤمن به خدا روح را باقی می‌داند. آینده را روشن‌تر از امروز می‌داند. جهان آخرت را «وَ الْآخِرَةُ خَیْرٌ وَ أَبْقى‏»(اعلى/17) از دنیای فانی بهتر می‌داند. «مَتاعُ الدُّنْیا قَلیلٌ»(نساء/77) دنیا را قلیل و آخرت را بهتر می‌داند. «عَرَضَ الْحَیاةِ الدُّنْیا»(نساء/94) دنیا را یک چیزی عرضی و عبوری و گذرگاه می‌داند.

نکته 3) هر کس امید به لقاءالله دارد «فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً»(کهف/110) عمل صالح انجام می‌دهد و شرک نمی‌ورزد، پس مؤمن به خدا آینده برایش مبهم نیست.

کسانی که گرفتار خسران نمی‌شوند

نکته 4) خدا می‌گوید: «ان الله اشتری»(توبه/111) من مشتری هستم اگر برای من کار می‌کنی بهشت نیز در قبال آن به تو می‌دهم و تو کار به مردم نداشته باش. کسی که برای خدا کار کرد، هیچ‌گاه خاسر نیست.

نکته 5) شما شعارهای قرآن را هر جا مطرح کنید «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ»(حجرات/13) حرف خوبی است چرا که خدا فرموده است: «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدینَ عَلَى الْقاعِدینَ أَجْراً عَظیماً»(نساء/95) کسانی که در راه خدا تلاش می‌کنند فضیلت دارند بر کسانی که نشسته‌اند.

متن کامل این برنامه را از اینجا ببینید.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930325000174#sthash.ETlTMb2v.dpuf


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1