زنگ خطر تولید سریال فارسی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان

موج تازه تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان با ساخت سریال‌های دارای داستان و کاراکترهای نزدیک به فضای ایران آغاز شده و زنگ خطر را برای رسانه‌های داخلی و به طور خاص رسانه ملی برای تولید محتوای باکیفیت و متفاوت برای حفظ مخاطب داخلی به صدا درآورده است؛ اما آیا تلویزیون در این آوردگاه تازه دست بالا را خواهد داشت؟

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

حجت‌الاسلام جعفری‌پور در گفت‌وگو با فارس:

روز طبیعت رنگ و بوی فاطمی داشته باشد/ جایگاه امر به معروف در دید و بازدید نوروزیخبرگزاری فارس: روز طبیعت رنگ و بوی فاطمی داشته باشد/ جایگاه امر به معروف در دید و بازدید نوروزی

مسئول پاسخگویی مرکز تخصصی نماز گفت: در دید و بازدید‌ها مواظب باشیم زبان‌مان به غیبت گشوده نشود؛ به گونه‌ای که در عمل مستحب دید و بازدید، خدایی ناکرده مرتکب گناه کبیره شویم!

....



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:,
ارسال توسط دلاور

در سال 1999 دنیا با بحران انرژی روبرو شد. مخازن نفتی به طور غیرقابل تصوری زودتر از آنچه پیش بینی می شد، به پایان رسیدند و جهان در حل این بحران با مشکلی جدی مواجه شد.
اکثر ذخایر نفتی صرف خرج موشک ها شده و دنیا به شدت در شوک قرار داشت. در همین بین نابغه ای اهل چک، دستگاهی اختراع کرد که به وسیله آن می توانست نفت را پالایش کند. جهان به این مسیح نوظهور که می توانست مشکل بحران انرژی را حل کند، امیدوار شده بود، غافل از اینکه بحران دیگری در راه بود.

......

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/14/Metal_Gear_2_Boxart.JPG



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب: بازی های رایانه ای مخرب , مقالات , ,
ارسال توسط دلاور
به مطالعه یک خاطره از یکی از فرماندهان پرافتخار 8 سال دفاع مقدس پیرامون موضوع بسیج می پردازیم.
 

 در خاطره ای از شهید مهدی باکری آمده است:  

روزی در کنار یکی از خاکریزها با فرماندهان محور مشغول برنامه ریزی بوده است، که ناگهان صدای فریاد" یا حسین" یک بسیجی، همه نگاه ها را به سمت خاکریز می کشاند.

چند لحظه بعد، دو نفر آن بسیجی را با برانکارد می آورند، در حالی که گلوله ای به دست راست و تیری به نرمه گوشش اصابت کرده است و از آن خون می آید.

بسیجی نگاهش در نگاه آقا مهدی گره می خورد و با احترام می خندد. آقا مهدی هم به طرف او دست تکان می دهد تا برانکارد از آنجا دور شود.

ناگهان آقا مهدی با ناراحتی- به فرماندهان- می گوید:شما خودتان را مسئول می دانید؟

کسی چیزی نمی گوید.

آقا مهدی ادامه می دهد: مسئولیم، همه ما مسئولیم در برابر جان این بسیجی ها- اشاره به خاکریز- این خاکریز، آتش خور خوبی برای توپ های دشمن است. من به بچه های مهندسی اعتماد داشته ام و دارم، ولی الان می بینم که خاک به اندازه کافی ریخته نشده است. شما چه فرماندهانی هستید که به این مسائل توجه ندارد؟

یکی از فرماندهان می گوید: آقا مهدی! تا حد لازم خاک ریخته اند، زیادتر از این، هم وقت گیر است و هم هزینه بیشتری در بردارد.

آقا مهدی با تندی می گوید: اگر برای تکمیل شدن یک سنگر متحمل یک میلیون تومان هزینه هم بشویم، یک موی بسیجی ما، صد برابرش ارزش دارد؛ اگر نقص در ساختمان سنگر باعث صدمه دیدن یک رزمنده، حتی به اندازه ای که از دماغش خون بیاید، بشود، چه کسی در قیامت جواب می دهد؟

همه فرماندهان سکوت می کنند و آقا مهدی می گوید: حالا می توانید بروید! در امان خدا!

وقتی همه رفتند، آقا مهدی بی سیم را بر می دارد و با قرارگاه تماس می گیرد و با صدای محکمی می گوید: محسن جان تو از امروز موظفی به تدارکات فشار بیاوری و پیگیری کنی که از این به بعد یک روز در میان به بچه های خط میوه تازه یا کمپوت بدهند. اگر تدارکات لشکر نمی تواند تامین کند از بازار بخرند، من به عهده می گیرم.

آشنایان ره عشق در این بحر عمیق         غرقه گشتند و نگشتند به آب آلوده




ارسال توسط دلاور
نطنز نیم، فردو ربع، اراک تعطیل؟

 فارغ از دیدگاه مثبت یا منفی نسبت به توافق ژنو، دستیابی بدان طی روزهای اخیر آنچنان در بوق و کرنا شده که گویی شق القمری از سوی دیپلمات های مذاکره کننده با 5+1 صورت گرفته است!

«ژنو» واژه‌ای که شاید همانند بسیاری از واژگان دیگر چون "پاریس"، "گلستان"، "ترکمانچای"، "598"، "سعدآباد" و ...؛ هرگز از یاد و خاطر ایرانیان پاک نخواهد شد. 

حال سوال اینجاست که حکاکی «ژنو» بر اذهان ملت، موجب سربلندی ایشان خواهد بود یا سربه‌زیریشان؟!
آیندگان چه ذهنیتی نسبت به تنظیم‌کنندگان ایرانی مفاد توافق نامه ژنو خواهند داشت؟!
آیا می‌توان نام مذاکره‌کنندگان ژنو را در زمره "عباس‌ میرزا"ها و "امیرکبیر"ها و "مصدق"ها قرار داد یا مع‌الأسف می‌باید اسامی‌شان را در ذیل نام‌هایی چون "میرزا آقاخان" و "وثوق‌الدوله" گنجانید؟!

جوابگویی به این سوالات تنها در گرو پاسخ به سوالی بسیار پیش‌پا‌ افتاده و کوچکتر است و آن اینکه «چه دادیم و چه گرفتیم؟!»

جهت آنکه به سیاه نمایی و عدول از اعتدال متهم نشویم ابتداً «چه‌ها گرفتیم ...» را بر می‌شماریم:
:: اول؛ آزادسازی رقمی درحدود 8 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران.
:: دوم؛ کاهش برخی تحریم ها در حوزه بانکداری، طلا، خودرو و پتروشیمی.
:: سوم؛ تأیید تلویحی (نه تصریحی!) حق غنی سازی هسته ای جمهوری اسلامی ایران.



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

معلوم نیست چرا درخواست ورود بانوان به ورزشگاه‌ها که مخالفت علما با آن پیشتر اعلام شده است، بار دیگر در یک برنامه تلویزیونی پربیننده مطرح می‌شود؟

عادل فردوسی پور شب گذشته در برنامه نود درخواستی را به حالت کنایه از محمد رویانیان مطرح کرد که پیش از آن، اکثر علما و مراجع تقلید با آن مخالفت کرده بودند.

به گزارش گروه ورزشی صراط، در تماس تلفنی شب گذشته برنامه نود با مدیرعامل پرسپولیس، فردوسی پور با توجه به در پیش بودن بازی دوستانه ستارگان میلان و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، با لحنی کنایه آمیز از رویانیان خواست تا با توجه به نفوذی که دارد شرایطی را به وجود آورد که بانوان بتوانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند!

اگرچه پاسخ رویانیان – مطابق پیش بینی – منفی بود و او مقدمات ورود بانوان به ورزشگاه ها را مهیا ندانست اما واقعیت این است که بعید بود مجری برنامه نود انتظار پاسخ دیگری از رویانیان داشته باشد.

با این وجود مطرح کردن موضوعی توسط مجری برنامه نود، که سال ها قبل توسط بالاترین مقام اجرایی وقت کشور مطرح شده و حتی کار به نامه نگاری نیز کشیده شده بود و در نهایت با مخالفت بسیاری از علما از انجام آن صرف نظر شده بود، چه معنایی می تواند داشته باشد؟

تنها نتیجه درخواست فردوسی پور در این شرایط احتمالا می توانست مطرح شدن دوباره این بحث غیرضروری باشد و معلوم نیست چرا چنین درخواستی که مخالفت علما با آن پیشتر اعلام شده است، در یک برنامه تلویزیونی پربیننده مطرح می شود؟ 




ارسال توسط دلاور

شب عرفه، شب دعا و اعمال صالح است و دعا در این شب مقبول و مستجاب است.

در روایتی نقل شده است که شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند به اجابت می رسد؛ و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی را بکند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل صد و هفتاد سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‏ شود. نکاتی ناب از سخنان آیت الله مجتبی تهرانی درباره اهمیت و بزرگی شب و روز عرفه را در ادامه می خوانید.
 
امشب فقط دعا کنید
 
این روایت، عظمت شب عرفه را می رساند. به حسب ظاهر امشب شب عرفه است؛ لذا امشب را قدر بدانید! اولین مسأله‏ ای که در امشب تاکید شده، «دعا کردن» است و در روایت دارد: دعا کنید! دعای خیر کنید! و بدانید که این دعاها به اجابت می رسد.
 
مطلب دیگر اینکه مقید باشید که امشب مشغول به غیر عبادت نشوید! کاری کنید که اشتغالات کنار برود تا بتوانید به سوی عبادات و صالحات بروید! وقتی چنین معادله ‏ای هست که عبادت امشب مانند عبادت صد و هفتاد ساله است، خیلی انسان باید مراقبت و جدیت داشته باشد. این خیلی قابل توجه است، چون امشب یکی از بزرگترین فرصتهایی است که ما داریم.


ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور

 

 
فیلم سینمایی ” تنهای تنها تنها ” (یا “رنجرو “) نخستین ساخته سینمایی بلند «احسان عبدی پور» با تهیه‏ کنندگی «ادریس عبدی‌پور» دیشب و در چارچوب برنامه های دومین روز سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. آنچه در پی می‏آید نگاهی نقادانه به این اثر است.

مشخصات فیلم تنهای تنها تنها

نویسنده و کارگردان: احسان عبدی‌پور ـ تهیه کننده: ادریس عبدی‌پور ـ فیلم‌بردار: ساعد نیک‌ذات ـ صدابردار: مهران ملکوتی ـ تدوین‌گر: بهرام دهقانی ـ طراح و اجرای گریم: جلال امیری مرند ـ طراح صحنه و لباس: نیلوفر فولادی ـ مدیر صحنه: عباس اهوازی ـ بازیگران: میثم فرهومند، آرمان هوانسیان، ابراهیم تمهید، عباس جوادی، آنا پانوسیان،تیگران خزمالیان، عباس باک، حسین قفلی، محسن مکاری و غلامرضا فرح زاده

داستان فیلم تنهای تنها تنها

«عبدالکریم» ـ معروف به «رنجرو» ـ پسرکی بوشهری است که در یکی از روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر زندگی می‌کند. او با پسرکی روسی، که پدرش از مهندسان روسی نیروگاه است دوست می‌شود؛ اما تحولات جهانی بویژه پرونده هسته‌ای ایران و واکنش‌های اطرافیان، دوستی صادقانه و بی‌آلایش آنها را تهدید می‌کند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 23 مهر 1392برچسب:تنهای تنهای تنها,سینما,جشنواره کودک,,
ارسال توسط دلاور

سال هاست که صحنه گردانان اسلام هراسی به انحاء مختلف سعی در تخریب وجهه دین اسلام و معتقدین به آن در دنیای غرب دارند. در حالی که مسلمانان آمریکا کمتر از 1 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند؛ دستگاه عریض و طویل اسلام هراسی همیشه از گسترش این دین و به طبع آن آنچه که حرکت های بنیادگرایانه در آمریکا می خواند؛ ابراز نگرانی کرده و به ظاهر در تلاش است جلوی گسترش و نفوذ اسلام در آمریکا را بگیرد. اما واقعا هدف چنین چیزی است؟! بدبینی مردم آمریکا و دنیای غرب به اسلام و مومنین به آن به نفع کیست؟ آیا با نفرت پراکنی علیه مسلمانان امنیت ملی آمریکا تامین می شود؟!


طبق نظر سنجی های انجام شده نزدیک به 40 درصد مردم آمریکا دیدگاه خوبی نسبت به اسلام و مسلمین ندارند و اذیت مسلمین در ایالت های مختلف این کشور روز به روز بیشتر می شود و جالب توجه است که دستگاه اسلام هراسی به هیچ وجه اجازه به ثمر نشستن تلاش های انجام گرفته برای زدودن خصومت ها و کج فهمی های احتمالی را نیز نمی دهد و هرگاه تب اسلام ستیزی کاهش می گیرد با طرح و نقشه و برنامه جدیدی وارد میدان شده و از سرد شدن کوره سیاسی اسلام ستیزی جلوگیری می نماید. گروه های اسلامی و مسیحی فراوانی در آمریکا وجود دارند که به مقابله با اسلام هراسی می پردازند اما با تمام تلاش خود در برابر هجم حامیت مالی یهود نمی توانند کاری از پیش ببرند. کوره اسلام ستیزی سال هاست که با دم مسموم صهیونیزم گرم نگه داشته شده و در طی ماه های اخیر پس از عملیات تروریستی کاملا مشکوک و به احتمال قوی خود ساخته، علیه سفیر آمریکا در لیبی ابعاد جدیدی یافته است.
                                                                                                             

 

 

گروه های آمریکایی طرفدار صلح:مسیح را چه کسانی آزردند؟!اسلام دشمن ما نیست!



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:اسلام هراسی,غرب,هالیوود,آمریکا,دشمن,
ارسال توسط دلاور

در سلسله مقالات متعدد، توضيح داده شد كه سينماي غرب و سردمدار ظاهري آن، سينماي هاليوود آمريكا، با گسترش بحث ظهور و انتظار منجي در عصر حاضر، با تمام قوا وارد ميدان شد و تلاش كرد كه ابتدا جريان انتظار و منتظران را عاملان نابودي و تخريب تمدن جهاني (كه دقيقاً معادل تمدن غربي ـ آن هم از نوع و پوستة ظاهري و امروزين آن ـ تعريف شده و مي‌شود) معرفي كند و سمبل‌هايي مثل مهاجمان مريخي، حمله كنندگان قضايي ناشناس، و… را معادل و ما به ازاي آنان جلوه دهد.

 

سپس تلاش كرد با قلب واقعيت، كاراكترها و اشخاص مورد نظر خود را به عنوان منجي موعود معرفي كند و در اين مسير، تا بدانجا پيش رفت كه در برخي آثار، حتي رييس جمهور آمريكا را به عنوان ناجي جهاني معرفي كرد!!.

...



ادامه مطلب...
ارسال توسط دلاور
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 196
بازدید کل : 7622
تعداد مطالب : 120
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1